Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - moms / ikke moms? Fitness center (træningsudstyr)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer, jeg håber i kan hjælpe. 

Jeg har planer om at starte noget træningscenter op - ApS selskabs form.

Vi har fundet en forhandler fra Kina vi er meget tilfreds med, men vi har en tvivls spørgsmål om moms vi ikke helt kan finde ud af.
Medlemskaber i Fitness centre er der ikke moms på. Dvs vores primære indtægt er momsfri.

Dog er det lejemål vi kommer til at sidde i, med momspålagt husleje. Ligeledes vil alt andet vi kommer til at købe 'ude i byen' fremover, være med moms også.

Men kommer der moms oveni et køb fra Kina, af udstyr til os selv?


Udstyret er kun til brug i centeret og er ikke til vidersalg på nogen måde. Selvfølgeligt kommer der told oveni når vi importere det, men skal vi også betalt moms for det?
Jeg kan ikke finde et svar på det via nettet, så nu prøver jeg herinde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Runeb.Laursen:

kommer der moms oveni et køb fra Kina, af udstyr til os selv?


Udstyret er kun til brug i centeret

ja hvis ikke i er momsregistrerede kommer der moms på - ellers er det importmoms som skal angives korrekt men ikke en omkostning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html

I skal ikke starte fittness center i ApS  uden en masse viden om det - OG uden viden om skat og moms helt ærligt - i brænder op. Skaf en der ved noget om det som deltager eller betal for det

vhJohn Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Runeb.Laursen:
Medlemskaber i Fitness centre er der ikke moms på.


Uden både nogen måde, at have nær samme viden som John så betvivler jeg ovenstående påstand. Med mindre I ikke sælger til private, men udelukkende til foreninger...

Og kan kun bakke John op - vil også anbefale I allierer Jer med folk, der har forstand på disse ting, så I ikke risikere at spilde tid på forkerte ting eller endnu værre kommer til at lave store fejltagelser.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At købe træningsudstyr i Kina må siges at være noget af en sikkerhedsrisiko, du har ingen garanti for at udstyret at sikkert at bruge eller overholder EU standarder.  Meget typisk så snyder kineserne med div. Certifikater.

Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Mange tak for dit svar. Jeg har læst det du linker til, og jeg er stadig en smule forvirret. Alt jeg kan finde på nettet, handler sjovt nok tit om "køb i udlandet uden for EU" men så med henblik på videresalg.
Vi skal ikke sælge noget videre, da vi skal bruge det som en del af udstyret. Så kan ikke helt finde ud af det


"Virksomheders køb fra uden for EU - momsregistrerede - hvad oplyses:

Momsregistrerede virksomheder skal opgive deres CVR nummer og virksomhedens navn til sælger når der købes i udlandet OG bede om at får det påført pakken. Sælger skal så ikke lægge moms på til den momsregistrerede danske køber, men angive "reverse charge" på pakken, som tegn på, at køber selv skal opgive momsen.

KORT BESKREVET betyder det, at momsregistrerede ikke har omkostninger ved moms når de importerer, men de skal angive importmomsen korrekt."


Spørgsmålet: Betyder det så, at vi ikke skal betale moms fra vores import? Dog hvis vi senere vælger at sælge en vægtstang, skal vi oplyse køber om at de selv skal opgive momsen?

Vi skal moms registreres, fordi der er moms på alt andet vi kommer til at foretage os. Fra husleje, til køb af småting og services herhjemme til driften. Dog er lønning til instruktører lønsum, altså også momsfri.


Vi har revisor og advokat ind over, og har brugt flere måneder på at planlægge det. Så vi 'springer ikke ud i noget' Udlejer hat pludseligt bare presset på, efter meget længe med stilhed, så derfor sidder jeg med dette ene spørgsmål tilbage, da vores opstarts budget sjovt nok kan blive påvirket ret så meget, hvis der skulle pålægges 25% moms fra opstart. Giver det mening?

Jeg skrev spørgsmålet herinde, fordi vores ekspert er på ferie så jeg har ikke super nemt ved at få hjælp ligenu ellers. Så hvis nogle var mega skarpe på det, gav jeg det en chance :)! jeg kan godt se ved første øjekast, min anden besked virkede lidt impulsiv, dette er dog ikke retvisende. Ville blot undgå en lang bombende besked, som denne nu bliver hehe.

Angående om vi 'tør' at købe fra Kina... Vi skal ingen maskiner have, kun håndvægt, stænger, kb's skiver osv. Jeg har en privat kontakt i Kina der besøger fabrikkens kontor, showroom og fabrik inden vi afgiver ordren plus en af vores partnere bruger dem som leverandør i en anden sammenhæng. Så det er ikke fordi jeg tænker det er smart og jeg lige har lavet en hurtig google søgning :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt samme sag, om det er til videresalg eller til brug i virksomhed. Forudsat det er til momspligtig brug, så er det importmoms og dermed ikke en omkostning. Hvis I ikke brugte det til noget der var moms på indtægten af, så ville I ikke kunne trække købsmomsdelen fra, men blot skulle betale importmomsen

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt.

Er din virksomhed moms og importør registret skal importmomsen ikke betales men modregnes i dit moms regnskab.

Er din virksomhed importør registreret men ikke moms registreret SKAL importmomsen betales.

Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak begge to - loud n clear.
Og tak for den gode vind :D 

I er for dejlige :)! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Runeb.Laursen:
Momsregistrerede virksomheder skal opgive deres CVR nummer og virksomhedens navn til sælger når der købes i udlandet OG bede om at får det påført pakken. Sælger skal så ikke lægge moms på til den momsregistrerede danske køber, men angive "reverse charge" på pakken, som tegn på, at køber selv skal opgive momsen.

Der er nogle ting du har misforstået.

Sælger er totalt ligegald med dit CVR nr. da de ikke har noget at bruge det til, de opkræver aldrig moms ved eksport! Dit CVR nr. skal kun bruges af den speditør der forestår indfortoldningen i DK.  Normalt vil de bare slå dit firma op i Toldsystemet.

At skrive CVR. nr. på pakken er ligegyldigt da varen indfortoldes inden den når Danmark. Undtagelsen er dog kun Post Nord.

Mht. sikkerhed er der måske ikke den helt store fare når der er tale om de ting du nævner.  Er der overhoved nogen økonomisk gevinst ved at få det fra Kina når man tager fragt (tungt og dyrt) og told i betragtning? 

Tilmeldt 25. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune! 

Lidt nysgerrig hér!

Kan ikke bidrage så meget til dit spørgsmål men går med samme tanker (fitness/crossfit/pt center) Har været ude og investere i udstyr (igennem en dansk virksomhed) men mangler lokalET

Måske du kunne ha' lyst til en kaff ved lejlighed og drøfte erfaringer evt. samarbejde?🙂

Dbh. Thomas, rep n' eat

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)