Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bortvisning af medarbejder (timeansat på fuldtid)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg håber at der er nogen herinde der kan give mig et godt råd.

Jeg har bortvist en medarbejder pga. udeblivelse fra arbejdspladsen i fredags. Min tålmodighed er opbrugt da medarbejderen har fået flere mundlige advarsler igennem en længere periode for at komme for sent samt ikke at være klar i hovedet til at møde på arbejde. 

Jeg har selv måtte afbryde min ferie pga. denne bortvisning da min anden ansatte ikke har mulighed for at fuldføre sit arbejde hvis ikke der er to til stede og her vil jeg selvfølgelig mene at denne bortvisning medfører et større tab til min virksomhed.

Mit spørgsmål er: er der nogen der kender til erstatningsregler i forhold til tabt arbejdsfortjeneste i forhold til min situation ?

Hvor meget kan jeg trække fra hans løn og hvordan skal jeg lave en fair opgørelse ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Majsenb:
Hvor meget kan jeg trække fra hans løn og hvordan skal jeg lave en fair opgørelse ?

Det er nok mere end tvivlsomt at du kan du kan få noget som helst erstatning.   Jeg vil anbefale at du kontakter en advokat med speciale i ansættelsesret inden du gør noget dumt.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan ikke gøre medarbejderen ansvarlig for tabt fortjeneste.

Hvis medarbejderen har arbejdet fuldtid, er vedkommen at regne som funktionær og skal en eventuel afskedigelse også være efter de regler.

Hvis medarbejderen har været ansat under 3 måneder, kan det betragtes (måske aftalt) som prøve periode, er ansættelsen udover de 3 måneder, har medarbejderen ret til løn i opsigelses perioden.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Boblekonvolut.dk:
har medarbejderen ret til løn i opsigelses perioden.

Når en medarbejder bliver bortvist skal vedkommende vel ikke have løn, der er jo ikke tale om en opsigelsesperiode.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bortvisning...........det er rigtigt, men kan det begrundes i "Groft misligeholdelse" af aftalen? 

Er det så alvorligt at medarbejderen kan bortvises, skal vedkommende ikke have løn fra bortvisnings tidspunktet.

Jeg spørger bare, vi har 2 parter og vi kender vi kun den parts beskrivelse af omstændighederne.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare vigtigt at begge parter har styr på forløbet. Det dur ikke at bortvise en medarbejder, fordi man er sur. 

Det er dumt at det skal så langt ud, før der gøres noget. Man kan ikke smide en medarbejder på porten før medarbejderen har fået en skriftlig advarsel på et tidligere tidspunkt, som han har underskrevet.

Ring til medarbejderens fagforening spørg hvor du står som arbejdsgiver. Det er måske ikke helt rigtig at gøre det på den måde, men det virker normalt, så der kan laves nogle aftaler.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Mikkelsen:
Man kan ikke smide en medarbejder på porten før medarbejderen har fået en skriftlig advarsel på et tidligere tidspunkt, som han har underskrevet.

Man kan altså godt bortvise en medarbejder uden forudgående advarsel, men det afhænger alvorligheden af sagen.

Det vil da være decideret tåbeligt at ringe til fagforeningen - i sådan en sag vil de jo altid " lugte blod". 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig i, at bortvisning uden foregående (skriftlig) advarsel og faktisk gerne mere end en - er en meget risikabel affære. Hvis den pågældende har en fagforening, så står man ofte med meget besvær. Det er klart, at det kan være så groft, at der bortvises uden advarsel - den ansatte har truet med vold o.l . men eller skal der meget til for, at man bare kan bortvise uden forudgående advarsel.

Kun hvis bortvisningen er helt korrekt udført, er der derefter ikke løn, ellers vil der kunne være tale om alt fra løn i opsigelsesperioden til både det og en erstatning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)