Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning i UK

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er bosat i UK, hvor jeg ligeledes arbejder for en lokal virksomhed. Jeg overholder alle beskatningsreglerne iht ligningslovens § 33 A, og derved er jeg ikke skattepligtig i dk.

Jeg har dog et spoegsmaal iht fritids freelance arbejde. Hvis jeg laver en freelance opgave i privat regi for en offentlig myndighed i DK, alt bliver lavet fra min adresse i UK, og jeg kommer ikke til DK for at udfoere opgaven, da alt kan foregaa online (det er en mindre betaling paa et par tusinde kroner for et par timers raadgivning i oevrigt). 

Betalingen bliver sendt til mig personligt, og jeg vil derfor indberette skat i UK for betalingen. Mit spoergsmaal er derfor, om jeg paa nogen maader vil kunne komme i klemme iht ligningslovens § 33 A og komme til at betale skat af min person indkomst fra min engelske arbejdsgiver.

Jeg har laest en del artikler, men jeg synes intet svarer 100% paa mit spoergsmaal Jeg har bla fundet dette overblik. http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=87662&chk=214556

Jeg haaber derfor at der er en herinde, der har mulighed for at pege mig i den rigtige retning.

Mvh
Jens Peter

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)