Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvem skal betale for kaffen?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Interactiva Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget kort spørgsmål. 

Hvem mener I skal betale for kaffe på en cafe, hvis en kunde beder om møde, mig som virksomhed, eller kunden?, og er der forskel hvis den potentielle kunde er fra udlandet?

Med venlig hilsen

Ulla Kaaber Christensen, Interactiva

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld men hvis det er issue så går man godt nok i for små sko.  Naturlivis betaler du når der er tale om en potentiel kunde, Kunden skulle jo nødig fravælge dig pga. at du ikke ville betale kaffen.  "Customer is king" husk på det.

hilsen

Ravn

 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alternativt kan du også medbringe Nescafé og en termokande med varmt vand. Der skal du stadig betale, men det kan være en kæmpe besparelse. :)

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvsi det er en kunde ny kunde eller en som måske kan blive kunde vil jeg mene at det normalt vil være dig som den sælgende virksomhed som betaler for kaffen. 

Men hvorfor mødes på en cafe? Når kunden ringer og foreslår et møde på en cafe, hvorfor ikke mødes hos dig i din virksomhed?

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler selvfølgelig for kaffen.

Matias

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden ligefrem inviterer dig på café, vil hun/han nok også betale regningen. Som sælger overfor en potentiel kunde, ville jeg dog give udtryk for at ville betale den, og så kan vedkommende evt. insistere på at ville betale. Hvis hun/han blot ønsker at mødes, og du så foreslår en café, så er det selvfølgelig dig. Jeg går ud fra, at det er et spørgsmål om pli og ikke om økonomi, for som andre har sagt, går du jo i små sko, hvis du ligefrem forventer, at din potentielle kunde skal betale for 2 kaffe og kage til 120 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt er det den der siger MØD mig på CAFE som jo har truffet det valg og normalt betaler. Helt som den der spørger om man vil med ud at spise. Det er ikke så meget kunde/leverandør så - men den som vælger og "inviterer". At en leverandør så nok ofte vil sige - HALLO må jeg lige betale den, er en anden sag.

Har man udenlandske forretningsforbindelser, så anbefaler jeg, at man selv tager regningen. Man vil i de fald i princip altid være vært, uanset man er kunde, leverandør eller andet. Jeg har rejst 30 år 150 dage om året, og jeg tror faktisk ikke jeg har oplevet udenlandske forbindelser jeg har besøgt andet end, som noget helt naturligt at vælge restauranten og betale (og ja, jeg betaler jo så hotel og rejse og mødes med dem)

At jeg så kan sige - nej NU vil jeg lige gi en G&T osv er en anden sag - men man byder udlændinge der kommer rejsende til ens land for at møde en, på kaffen og lidt mad mm

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Interactiva Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tqk for alle svarene. Nej, jeg går ikke i for små skoSmile det er ren og skær pli, for det ville være pinligt hvis jeg ved første møde gør noget forkert ved at vente med at se hvad de gør. Så ja det er et spørgsmål om pli, men jeg kan da også invitere dem på skovtur med Nescafe;)). Jeg har ganske vist et kontor, men jeg synes at det er mere gæstevenligt at invitere dem på kaffe i byenm, eller det er måske forkert tænkt?

hilsen Ulla, Interactiva

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht at tage mødet i byen: Det kommer sandelig an på, hvad I skal tale om. Du ved ALDRIG, hvem der sidder ved bordet ved siden af. Så hvis I taler om ting,du ikke har lyst til at konkurrenter (eller andre kunder) skal høre, skal du holde mødet et privat sted.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Du ved ALDRIG, hvem der sidder ved bordet ved siden af. Så hvis I taler om ting,du ikke har lyst til at konkurrenter (eller andre kunder) skal høre

Hej Kirsten

En rigtigt god og meget vigtigt pointe som mange desværre glemmer.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)