Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb til PMV

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er!

Jeg har endeligt fået taget mig sammen til at oprette et PMV, da jeg har en sidegeschæft som supplement til mit studiejob. Ideen er at benytte denne PMV som springbræt til en enkeltmandsvirksomhed, som slutteligt gerne skulle blomstre til en selvstændig virksomhed.

Men før dette kan lade sig gøre, er jeg nødsaget til at erhverve mig noget udstyr. Jeg har haft en indtægt på lidt over 20.000, som jeg tænker at bruge størstedelen af til førnævnte udstyr. Da PMV ikke er momspligtigt, skal jeg vel bare købe udstyret til menneskepenge (dvs. med moms Wink), og så blot bogføre det som en udgift. Slutteligt vil mit overskud (anskuet 2.000kr af de 20.000kr) så beskattes som normalt overskud.

Kan dette uden videre bare lade sig gøre? Kan såmænd ikke se den store problematik i det, da PMV ikke er momspligtigt. Jeg spørger derfor for at sikre mig, da det helst ikke skulle bonne for meget ud på mit SU-styrede frikort. 

Mvh Grønskollingen, Tiltro. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06

Ja det er OK forudsat udstyret ikke sammenhængende (ting der bruges sammen) koster over 13.200 kr og så skal du huske, at du skal føre liste over disse aktiver, da de selv om de er afskrevet, skal købes ud igen ved evt lukning mm

Ja bare købe uden momsfradraget og vi taler egentligt udstyr og ikke varer som jo skal tages op til deres indkøbsværdi hvis de ikke er solgte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:21

Kære John,

Du skal have stor tak for din hurtige ekspertise. Jeg formoder der er tale om straksafskrivning i forbindelse med ovenstående beløb. :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57

ja hvis det er udstyr der i sammenhængende brug er under prisen for det - og som sagt at du har liste for straksafskrivning betyder jo ikke det er dit udstyr - det skal købes ud igen ved evt lukning mm

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)