Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancer arb - MOMS & SKAT - Paypal

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen..

Jeg er i gang med at starte et lille webbureau hvor man kan få designet forskellige ting, blandt andet logoer, plakater, flyers osv.
i den forbindelse gør jeg brug af freelancer fra forskellige steder i verden, oftes skal de betales med paypal, og man for ingen faktura. hvordan kan jeg bedst vis få fratukket denne udgift i min virksomhed.? i øjeblikket ligger jeg pengene ud af min egen lomme, og de penge som ryger i virksomheden bliver fuldt beskattet!!
Har overvejet at få lavet en paypal konto tilhørende virksomhedsbankkonto, så de bliver trukket direkte fra virksomhedskontoen, men jeg kommer til at mangle faktura fra dem som udfører arbejdet.

Idet freelancerne ikke er fra DK og ikke ligger noget moms i den pris de tilbydere, hvordan skal jeg så håndtere mit momsregnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke sådan bare bruge Freelancere rundt i verden uden at have klart 
Deres fulde navn - Deres adresse - Deres fødselsdato/år

Du skal nemlig lovpligtigt indberette betalingen til skat som alt andet honorar, blot til person uden CPR da det er udlændinge

Det gør ingen forskel som sådan med konto-  ud over det da er mest praktisk det er en firmaeejet konto - du skal have noget konkret på at du betaler dem, og hvem de er, for at kunne trække pengene fra i virksomheden

Besværligt ja måske, men sådan er det, ellers kunne du jo købe private ting fra ebay og andet via paypal og bare trække det fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)