Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af samlever i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg ansætter min samlever i min enkeltmandsvirksomhed, kan det så gøres ud fra antal arbejdstimer, der er meget varieret. Skal der indberettes og tilbageholdes A-skat, ATP m.v.?
Kan jeg alternativt udbetale B-indkomst til hende? og hvad kræver det af indberetninger?
Hvis det er som B-indkomst skal hun så være registreret med egen virksomhed (bogholder)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:11

hejn:

Hvis jeg ansætter min samlever i min enkeltmandsvirksomhed, kan det så gøres ud fra antal arbejdstimer, der er meget varieret. Skal der indberettes og tilbageholdes A-skat, ATP m.v.?
Kan jeg alternativt udbetale B-indkomst til hende? og hvad kræver det af indberetninger?
Hvis det er som B-indkomst skal hun så være registreret med egen virksomhed (bogholder)

At det er din samlever ændrer som sådan ikke på den grundlæggende problemstilling.

Under hvilke vilkår er hun ansat? http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2048529&chk=214126

Hvis hun er ansat på timeløn, herunder aflønnes for de timer hun arbejder) og ikke selv har nogen videre økonomisk risiko, så skal hun registreres som ansat og du skal indeholde ATP, AM, A-skat m.m.

Så start med vilkårene! Der er ingen grund til at risikere en diskussion med Skat omkring du ikke har indeholdt korrekt A-skat eller de ikke vil anerkende det som fradrag da de mener hun de-facto er virksomhedsdeltager osv.      

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:17

Cookie - John Hannover:

medarbejdende ægtefælle efter en række regler

En af de regler er jo (som ordlyden næsten siger ;) ) at man skal være gift, eller alternativt leve i registreret parforhold.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20

Jesper_nl:

Cookie - John Hannover:

medarbejdende ægtefælle efter en række regler

En af de regler er jo (som ordlyden næsten siger ;) ) at man skal være gift, eller alternativt leve i registreret parforhold.

jep - det må kunne være muligt at registrere samlever hvis det er den vej man vil men JEP det er et krav :) vigtigt
Ellers er det bare at ansætte som helt alm lønmodtager med a-skat - arbejdsgiverregistrere sig osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)