Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad var dine overvejelser om hosting inden du fik (Woocommerce) webshop?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at skrive en blog-serie om alt hvad man skal have styr på rent teknisk for at lave en Woocommerce webshop. Første punkt er - of course - valg af hosting. Til dem af jer som har Woocommerce, hvilke overvejelser gjorde I jer om valg af hosting? Jeg er nysgerrig for at høre nogle andres erfaringer end mine egne!

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ulrik,

Førsteprioritet må være server location. - Er der tale om f.eks. Ballerup, Frankfurt, Amsterdam eller måske endda Los Angeles. Dernæst DNS tider, TTFB og ca. indlæsningstider så de ca. 500-700ms er mulig med ens woo ecommerce site. Dernæst om der tilbydes noget managed såsom altid up-to-date wordpress+woo. Herefter så om der er nogen form for load-balance / ægte failover samt DDOS. Så om der er én eller anden form for WAF med egen konfig. Nå, så er vi kommet til om gratis SSL understøttes (lets encrypt) og om jeg faktisk kan nøjes med at betale hvad jeg faktisk har brug for / kunden har brug for.

Nu er der faktisk kun AWS, GCP, Kyup, Digital Ocean, Linode, Vultr osv tilbage hvis jeg skal kunne skrue op for f.eks. kun diskplads uden at skifte pakker med én masse andet der ikke er brug for. Allerede nu er mine muligheder blevet yderligere begrænset og særligt hvis der skal tænkes på ens pengepung. Nemhed er også en vigtig spiller og derfor er det nemt at "komme til" at vælge at hopper på ServerPilot på ens Digital Ocean eller Vultr valg og så læne sig nogenlunde tilbage.

I mellemtiden kigger man så efter hvor der f.eks. er nok free credits til at man gratis er i gang, i de første 2-3 måneder hvor der logisk ikke kommer super meget salg. Så kigges der efter om der evt. er en god deal på CDN hvis worldwide kunder og om der er andet godt at hente. Backup er mindre vigtigt da det somregel er en dyr on-same-location løsning så vaultpress og i den dur´er alligevel i spiller. Support er der ikke meget af, nogle tilbyder dog +support plans for mere men så er andre hosting leverandører nok bedre. Personligt har jeg aldrig forstået low budget hosting når man for 300-800/mdr kan have failsafe hosting uden alle mulige undskyldninger mv. Oppetid på f.eks. 99.5% er 1d 19h 49m 44.8s uplanlagt nedetid så ting alá disse spiller også ind. I tilfælde af nedetid kommer deres backpay også til at spille en rolle, får jeg f.eks. kun 5% tilbage af 35 kroner så det ligemeget i det lange løb. Der kan tabt indtægt være langt større hvis der bare er tale om en varer til 99,- der ikke bliver solgt. Blev lidt kringlet men håber det giver mening.

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)