Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms betalt for kontor??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg lejer et kontor hvor jeg valgte at lave kontrakten med også at betale momsen, da jeg er momsregistreret.

Jeg har på nuværende tidspunkt ikke tjent nogle penge i min virksomhed og har udelukkende udgift på kontoret jeg lejer. 

Hvordan indberetter jeg denne moms jeg skal have tilbage? Jeg går ud fra, at jeg skal skrive momsbeløbet i "købsmoms" rubrikken. Jeg er bare lidt forvirret, da der står inde på hjemmesiden noget med at man skal skrive "minus" foran et beløb hvis man skal have det tilbage og sådan.

Hvis nogen kan hjælpe bliver jeg så glad!
TAK :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du fører vel regnskab og har bogført så du nu har et tal for købsmoms og salgsmoms. Når du så indberetter så er der et felt til hver ting og det er helt tydeligt hvad du skal skrive i hvert af de felter med + og -

Du skal så regne med advarsel fordi den vil sige du har mere købsmoms end salgs - det kan du ignorere. Fremover skal du gerne på et tidspunkt have en del salgsmoms også, ellers kan det give problem, men her og nu, bare ignorer

Er det selvangivelsen og du 31/12 havde moms tilgode så skriver skat at beløbet skal skrives med minus både i deres tilhørende vejledning - og i selvangivelsen. Jeg ved der er nogen der siger det da må skulle stå i plus men følg deres anvisning bare - det har ikke skattemæssig effekt for dig, det er kontrol punkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)