Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat truer med konkurs

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

adelfi:
Men det er MAGT DRONNINGEN ligeglad med Angry

Nu er det jo din mand der ikke har overholdt den oprindeligt afdragsordning - så der er ingen grund til at blive sur på SKAT ;-)

Firmaet kan formodentlig stadig redes, kontakt kurator så snart denne er udpeget af skifteretten.  Alternativt søg råd hos en advokat.

Held og lykke.

Ravn

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

adelfi:

Så har SKAT erklæret firmaet konkurs, trods vi kan betale vores gæld på mandag. Men det er MAGT DRONNINGEN ligeglad med Angry

Heldigvis for firmaet er det skifteretten der skal vurdere om firmaet skal tages under konkursbehandling og reelt er (og ikke Skat)

 

Så hvis i kan betale gælden på mandag må skifteretten jo vurdere om det er nok til i ikke betragtes som illikvid.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at I har modtaget brev om at der er indgivet konkursbegæring mod selskabet.

SKAT's frist var jo nu i mandags, så Skifteretsbehandlingen af konkursbegæringen er forhåbentligt ikke gennemført endnu, men har I fået sat en dato for hvornår denne behandles.

Såfremt I indfrier SKAT's krav inden fristen, så vil de formentligt trække konkursbegæringen tilbage. Kan I derimod ikke betale gælden, er konkursen formentligt en realitet.

Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi ved endnu ikke hvornår vi skal møde i skifteretten, men formentlig mandag eller tirsdag iflg. advokaten.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har advokaten så ikke nævnt muligheden for at få tilbagetrukket konkursbegæringen, såfremt i er i stand til at betale på mandag?

Tilmeldt 6. Feb 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo Arguins, advokaten har nævnt at det er en mulighed at tilbagetrække konkursbegæringen - hvis ellers det hele falder "i hak".

Og "Ravn" - du har ret, det er delvist min mands egen skyld. Desværre er tingene ikke bare altid så sort/hvidt. Derudover tænker jeg, at SKAT får mest ud af at virksomheden overlever, da SKAT jo ellers aldrig vil få deres penge, og dernæst så er der altså også 5 personer der mister deres job.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

adelfi:

 Desværre er tingene ikke bare altid så sort/hvidt. Derudover tænker jeg, at SKAT får mest ud af at virksomheden overlever, da SKAT jo ellers aldrig vil få deres penge, og dernæst så er der altså også 5 personer der mister deres job.

Muligvis, men det er heller ikke en holdbar situation, at SKAT ikke griber ind overfor manglende betaling. Det kan 5 ansatte, som jo i så fald må finde andet arbejde, heller ikke undskylde. Det handler om damage control, hvis der ikke kan inddrives noget. 

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

adelfi:

Jo Arguins, advokaten har nævnt at det er en mulighed at tilbagetrække konkursbegæringen - hvis ellers det hele falder "i hak".

Og "Ravn" - du har ret, det er delvist min mands egen skyld. Desværre er tingene ikke bare altid så sort/hvidt. Derudover tænker jeg, at SKAT får mest ud af at virksomheden overlever, da SKAT jo ellers aldrig vil få deres penge, og dernæst så er der altså også 5 personer der mister deres job.

Hej adelfi

Der er en træls situation - men hvis i betaler inden skifteretten er sat eller deponere det fulde beløb hos advokaten med instruks om at disse alene skal udbetales til SKAT til dækning af deres krav så vil der jo nok ikke være grundlag for en konkurs da i således kan betale løbende forfaldende poster.

SKAT ser ikke så meget på om de muligvis kan få deres penge eller om der er medarbejdere der mister deres job - de er forpligtet til at begrænse statens tab. Derfor vil SKAT begære en virksomhed konkurs selvom det forretningsmæssigt er dumt og det vil afskære virksomheden for at betale gælden. SKAT/Staten skal jo også betalte for konkursbehandlingen. Derfor er SKAT de værste at skylde penge når det kommer derud hvor i er landet.

En privat kreditor er ofte langt mere mere forhandlingsvillig i en konkurssituation. Ofte ser man også banken være aktive i at beskytte deres tilgodehavende og indgå i konstruktioner hvor aktiver videreføres i et nyt selskab. Jeg håber at jeres advokat og revisor har forsøgt alle muligheder.

Jeg håber at det lykkes for jer.

/S

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes Adelfi skal have en kæmpe tak for at indvi os i en rigtig sur og møgbesværlig situation. Jeg ved ikke lige hvad meningen er med de højmoralske tæsk til Adelfi.

Det her er også en side af at være iværksætter, når tingene ikke lige går som man ønsker, tror eller forventer. Man ser en mulighed, som giver et godt afkast (måske) trækker lige lidt på kreditorerne, til det er faldet på plads og gevinsten er kommet hjem. Nogle gange går det godt og andre gange går det slet ikke.

Adelfis frustration over skat er fuldt forståelig i deres kamp for overlevelse.

Er skats måde at agere på ok ?, jeg synes der mangler et redskab inden konkurs, en slags tvangsadministration til at hjælpe egnede virksomheder igennem, når de er kommet ud på for dybt vand. Jeg tror der er stor risiko for at skat også lukker ok virksomheder, som kunne reddes med lidt kunstigt åndedræt i en kortere periode, staten kunne godt hjælpe bankerne med blankocheks under finanskrisen, hvorfor ikke hjælpe mindre virksomheder . Hvad med om de misligholdte restancer til skat gik i en særlig afdeling i skat for en vurdering af overlevelse og fortsat drift, de "dårlige" virksomheder skulle selvfølgeligt meget hurtigt videre til skifteretten. Det skal ikke være en dans på roser at være kommet for langt ud, men det er en situation de fleste virksomheder kan havne i med lidt uheld.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finn, Den mulighed findes jo allerede i dag i form af reglerne om rekonstruktion.....

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)