Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af "top" på webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 40
Fra  Bøllingtoft, Reklame & Webdesign Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Hvad er jeres holdning til design af "top" elementet på en webshop. Man skal selvfølgelig have et firmaets logo med. Men derudover, hvad er bedst?

Kan logoerne på de produkterne man sælgers vises, eller billeder af enkelte produkter eller "virkelige billeder" som er relevant i forhold til produkterne?

Mvh

Nikolaj Bøllingtoft
Kart-shop.dk

www.nikolajbollingtoft.dk - reklame og webdesign
Ejer webshoppen Kart-shop.dk  - salg til gokart og banerace

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 18:43

Hey Nikolaj,

Det kommer meget an på hvilket site der er tale om, og om man har nogen begrundelse for det. I teorien kan man gøre alt, så længe det kan forsvares.
Dog ser jeg sjældent det du refererer til - altså produktlogoer.. i topbanner. De er ofte samlet under en eller anden kategori, hvor man kan se hvilke forhandlere fx webshoppen har.

Men - det er nemmere at give kritik på noget der er lavet, end det rent teoretiske bag et design.

God aften,

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra København
Tilmeldt 16. Dec 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:04

Hej Nikolaj,

Det er et interessant spørgsmål du rejser. Jeg mener at topbanneret, er en sides alter. Det er her, stilen på siden bliver slået an, og brugerens interesse vækkes. Ifølge videnskabelige undersøgelser læser øjet en hjemmeside som bogstavet F. Det vil sige, først aflæses topbanneret horisontalt. Det er derfor vigtigt, at man som bruger umiddelbart kan afkode, hvad side handler om.

Jeg mener ikke at man for enhver pris skal vise produkterne. Og navnligt ikke hvis det man sælger ikke tager sig æstetisk ud. Jeg rigtig god erfaring med 'stemningsbilleder' som viser en situation, der giver gode associationer til kundens produkter.

Også skarpe closeups af  af  relevante materialer (læder, marmor, stål, jord m.m.) kan være med til at sætte den rette stemning på en hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)