Hvad er jeres holdning til design af "top" elementet på en webshop. Man skal selvfølgelig have et firmaets logo med. Men derudover, hvad er bedst?
Kan logoerne på de produkterne man sælgers vises, eller billeder af enkelte produkter eller "virkelige billeder" som er relevant i forhold til produkterne?
Mvh
Nikolaj Bøllingtoft Kart-shop.dk
www.nikolajbollingtoft.dk - reklame og webdesign Ejer webshoppen Kart-shop.dk - salg til gokart og banerace
Det kommer meget an på hvilket site der er tale om, og om man har nogen begrundelse for det. I teorien kan man gøre alt, så længe det kan forsvares. Dog ser jeg sjældent det du refererer til - altså produktlogoer.. i topbanner. De er ofte samlet under en eller anden kategori, hvor man kan se hvilke forhandlere fx webshoppen har.
Men - det er nemmere at give kritik på noget der er lavet, end det rent teoretiske bag et design.
Det er et interessant spørgsmål du rejser. Jeg mener at topbanneret, er en sides alter. Det er her, stilen på siden bliver slået an, og brugerens interesse vækkes. Ifølge videnskabelige undersøgelser læser øjet en hjemmeside som bogstavet F. Det vil sige, først aflæses topbanneret horisontalt. Det er derfor vigtigt, at man som bruger umiddelbart kan afkode, hvad side handler om.
Jeg mener ikke at man for enhver pris skal vise produkterne. Og navnligt ikke hvis det man sælger ikke tager sig æstetisk ud. Jeg rigtig god erfaring med 'stemningsbilleder' som viser en situation, der giver gode associationer til kundens produkter.
Også skarpe closeups af af relevante materialer (læder, marmor, stål, jord m.m.) kan være med til at sætte den rette stemning på en hjemmeside.