Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ERFA-gruppe - Aarhus / Aalborg - udvikling af fast ejendom

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er interesseret i at starte en mindre uformel ERFA-gruppe (frivilligt drevet af medlemmerne selv uden betaling) på ca. 6 - 8 medlemmer.

Hovedsigtet skal være tværfaglig vidensudveksling vedrørende udvikling af fast ejendom, og det gundlæggende udvælgelseskriterium vil være, at du har interesse for og erfaring med udvikling af fast ejendom. Du skal arbejde aktivt hermed i en eller anden forstand, enten direkte eller som rådgiver / investor, så du kan bidrage til gruppen.

Jeg forestiller mig, at vi på møderne skal drøfte aktuelle sager, og både store og små projekter kan indgå. Hovedsigtet vil dermed være en konkret tilgang til "projektudviklingen", hvor vi (i tværfagligt plenum) drøfter projekter, som du er beskæftiget med som praktiker, rådgiver, ejer / investor e. lign.

Gruppen skal have basis i eller omkring enten Aarhus / Aalborg, og det er ikke et krav, at du kan lægge lokaler til i forbindelse med møderne.

Øvrigt indhold drøftes og fastlægges i fællesskab på gruppens første måde, hvor vi kan drøfte (1) mødefrekvens, (2) antal deltagere, (3) mødesteder, (4) varighed af møder, (5) dagsorden mv.

Som illustrerende eksempel, har jeg forestillet mig, at gruppen kunne sammensættes af medlemmer fra følgende erhverv/områder:

- Ingeniør/entreprenør/lign. med erfaring inden for byggeteknik og byggeteknisk gennemgang og due diligence.

- Ejendomsmægler (erhverv / projektsalg)

- Revisor (speciale inden for fast ejendom)

- Ejendomsadministrator (med erfaring inden for optimering af administration / anden projektudvikling)

- Landinspektør (med erfaring inden for projektudvikling, fx byggeretter, opdeling i ejerlejligheder etc.)

- Entreprenør / håndværker / Bygningskonstruktør etc. med praktisk tilgang og gerne aktuelle projekter.

Hvis du er beskæftiget inden for andre områder, der kan være af relevans, er du også meget velkommen til at byde ind.

Jeg selv er advokat med erhvervsretligt speciale, særligt fokus på fast ejendom, herunder transaktioner, investering og projektudvikling.

Hvis du er interesseret i at deltage i et stiftende møde, hvor vi kan drøfte nærmere, bedes du sende mig en PM med følgende oplysninger:

- Navn

- Kort CV (aktuel beskæftigelse og erfaring)

- Ultrakort motivation for at ansøge og beskrivelse af din relevans for gruppen.

- Aarhus / Aalborg.

Af hensyn til det tværfaglige aspekt, vil der være "branchebeskyttelse", hvorfor der således ikke kan indgå fx 2 arkitekter i gruppen.

Hvis der i øvrigt er generelle spørgsmål, er du velkommen til at skrive her i tråden, så vil jeg besvare disse bedst muligt.

Alt godt, og glæder mig til at høre fra dig.

Vh Kristian

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg foreslår en tilsvarende ERFA-gruppe i Københavns området.

Jeg er selv pensioneret advokat og statsaut. ejendomsmægler. Har drevet en større ejendomsadministration og har været ansat i stort entreprenørfima.

Senere skriver jeg et selvstændigt indlæg, men evt. interesserede som ser dette oplæg, er velkomne til at sende en PB.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)