Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad GØR man når man har ideen?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gyldne spørgsmål, hvordan kommer man videre med ideen?

Hvis man får en ide, som man ved er guld værd, hvad gør man så? Kontakter man en bank?, investorer?, bygger man prototyper, hvordan og hvorledes med patent osv?

De fleste folk herinde ligger sikkert inde med en god ide, problemet er så at komme videre med den, og det kan jo være svært?

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvilken idé Du har.

Er det en webshop Du vil lave?  Eller er det en fysisk ting Du har opfundet? Eller noget helt tredje?

Prøv at beskrive din idé lidt mere, uden at nævne for meget selvfølgelig.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså nu er det faktisk en række ideer, af fysiske ting, bla noget mobil/batteri oplader til cykel, hvor en for pære og bagpære også kører på dynamo'en, og så en sko, som genererer strøm for hvert skridt man tager, så det er noget man skal have i masse produktion, HVIS der selvfølgelig er hold i ideen/ideerne?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil mener at du skal lave prototypen først. Med mindre det er en meget kostbar ting. Jeg har selv erfaring med at når man laver prototypen få man "spindoff" ideer. Så man tit står med et meget anderledes produkt som er meget bedre end det første.

Det er nu også denne fase der tiltagler mig mest.. Big Smile 

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er meget i tråd med Finn Helmer....især hvis du har mange ideer....SE at få dem skrevet ned, illustreret skitseret, osv. eller saml en "mock-up" altså en funktionsmodel af din ide /produkt....

Det behøver ikke at tage ret lang tid, men så har du muligheden for at konfrontere de vigtigste i din iværksætterverden, - nemlig kunderne. Du kan vise det og høre deres kommentarer....det kan være de bliver vildt begejstrede, men måske ville de gerne lige have at den der dippidut,.mv....og så hjem i garagen og skitsere, male, og bygge igen og tage ud til kunderne........

Fremgangsmåden sørger for at man bliver motiveret når kunderne skriger af glæde og på den anden side dropper man de ideer, som kunderne ikke kunne lide...

Først når du står med en ide og et højt motiavationsniveau pba. af kundernes udtalelser om at de gerne vil købe det....så ville jeg spekulere i hvad du så skal gøre...evt. noget med markedspotentiale...hvad skal din afgrænsning være? m.m. altså en forretningsplan...men lad nu være med at lave den store og dyre forretningsplan som når at ødelægge gnisten inden at du får tændt bålet...!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil sige lidt afhængig af, hvad ideen er så kan du altid forsøge at skaffe noget venture kapital hos følgende Biovision A/S, CAT-Symbion Innovation A/S, DTU Innovation A/S, HIH Development A/S, Novi Innovation A/S, Østjysk Innovation og Syddansk Innovation A/S. De ved alt om hvad som du skal gøre i forhold til investeringer samarbejdspartnere, patent osv. de skal selvfølgelig bare have en bid af kagenSmile hvis du selv vil bestemme slagets gang kan du tage fat i nogle produktudviklings firmaer som vil være gode sparringspartnere og til at udvikle prototypen, de kan muligvis også hjælpe med produktions setup. 

Mvh

 FormFeber

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forslår noget andet.

Lav en amrkedsundersøgelse. Find ud af hvilke fordele dit produkt giver dine eventuelle kunder, hvilken pris de evt. er parate til at betale og hvor stor efterspørgsel der evt. er.

Så ved du om du har nogle kunder den dag produktet er klart.

Mvh Jesper

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var faktisk en god ide, at spørge folk om det var et produkt de ville købe?

Tænker du på forums og sådan?

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 Læst dit indlæg med stor interesse.

Idéen vedr. gennererer strøm via en sko ved jeg desvære er brugt. Havde selv samme idé for 2 år siden, men fandt ud af der var en amerikaner der var igang med at udvikle en sådan sko. Men du kan jo altid forsøge dig gøre det bedre eller hurtiger end ham. ved nemmelig ikke om han er kommet på markedet med noget. men undersøg det lige, inden du bruger for meget energi på idéen.

Held og lykke med idéerne.

 NP 

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsovs

Der er flere ting som du kan gøre:

Besøg evt. www.startvaekst.dk

Søg google: "Gratis rådgivning til iværksættere"

Der findes en del firmaer, som rådgiver om alt fra finansiering til andre praktiske foranstaltninger. GRATIS.

Du kan garanteret finde et firma nær din egn.

Du kan også tage kontakt til nogle ingeniørstuderende, de kunne måske bruge din idé til et semesterprojekt eller lignende, og dermed hjælpe dig med at skabe en prototype.

Held & lykke med det hele! Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)