Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internationalt navn til salg af CMS og lignende i Sydamerika

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Jeg er pt. igang med at projekt gennem min virksomhed, Easy-Web, hvor jeg blandt andet skal sælge CMS-systemer til turist-bureauer i Sydamerika. Da Easy-Web var et navn jeg blot var heldig at få et DK-domæne med engang, er det ikke muligt for mig at få et .com domæne med samme navn, Jeg ville foretrække at finde et navn, hvor jeg kunne få andre domæner, blandt andet .com, .cl og lignende, hvor jeg kunne sælge systemet fra.

Jeg har dog svært ved at finde på noget selv, og jeg søger et navn som både kan udtales på engelsk og spansk. Det skal samtidig være ledigt .com, og gerne være lidt "unikt", noget som folk husker. 

Da jeg er ret dårlig til at finde på sådan nogle navne, og allerede har siddet og tåget over det mange gange, ville jeg høre om der var nogle af jer, som eventuelt havde nogle ideer?

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 15:13

Hej

Jeg kan ikke hjælpe dig med et godt navn, men prøv lige selv at lege med den Domain name generator der findes her:  http://www.nameboy.com/ Den kan foreslå mange forskellige muligheder, og med det samme vise om de er ledige.
F.eks. er easierwww ledig.
Et enkelt hint: Når du har lavet en søgning kan man ikke se svarene før man blader langt ned på den viste side.

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:08

Hejsa.

Skal du have noget som er kort og nogenlunde at udtale, hvad saa med www.bibuq.com/dk/whatever

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:06

Jeg faldt over en god artikel herinde for godt en måned siden, om nogenlunde samme emne. Jeg kan desværre ikke lige finde linket, men måske du kan søge dig frem til det. Det er nemlig ikke helt uvæsentligt om det klinger godt, er kort osv. Så brug gerne din tid på at finde det helt rigtige navn.

Held og lykke med det, og du må jo altid skrive hvis du kommer til Mellemamerika!

/Malte 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:24

Tak for svarene.

Viggo: Da jeg leder efter et lidt mere "unikt" navn, som er relativt kort, nemt at udtale osv., er jeg ikke så meget for den der name-generator. Jeg er stødt på den et par gange før, og har ikke rigtigt fundet noget brugbart. Den er nok god til at lede efter SEO-domæner, dvs. domæner der indeholder de ord man gerne vil søgeoptimere på, men den er ikke skide smart, når man gerne vil have et lidt mere unikt navn.

JBruhn, tak for forslaget, men bryder mig ikke så meget om det, primært pga. udtalen, og synes ikke det passer så godt. Lyder lidt ala "Bi-bug", som jeg ville udtale det på engelsk. Svært at forklare, men føler bare ikke det er helt det rigtige navn. Smile

Malte, jeg kan desværre hellerikke grave artiklen frem.. Måske nogle andre som kender den, eller lignende, og kan finde den frem til mig? Lyder som interessant læsning. Er også af den opfattelse, at navnet betyder utrolig meget, specielt da jeg skal sælge det ved blandt andet "mund-til-mund" metoden, så er det vigtigt, at kunderne kan huske, udtale og stave til navnet, når de evt. anbefaler systemet til andre.

Jeg skal nok komme til Mellemamerika - på et tidspunkt.. Nu skal jeg bare lige ind og have 4 måneder i hæren her til August, og efter det skal der bare spares nogle penge op, så jeg kan komme afsted til Sydamerika - forhåbentlig ender jeg så også oppe i Mellemamerika.. Har en række lande jeg utrolig gerne vil besøge "deroppe"! ;)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)