Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder som sælger ? Uberettiget reklamation?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Det er nemt og hurtigt at finde side op og side ned, om alle de rettigheder man som forbruger har, når man handler, både på nettet og i butik.

Svære syntes jeg det er at finde oplysninger om hvordan man står når man er sælgeren af en vare/produkt.

Findes der et sted derude hvor man kan læse om hvordan man som shop/butik står i forskellige situationer hvor kunden agere urimeligt/uhænsigtsmæssig ?

Lidt mere konkret, har jeg nogle reklamationsvare stående, men som ikke er dækket af reklamation, da varen er misligeholdt/ødelagt af kunden selv.

Kunden har fået at vide at der bliver opkrævet et gebyr, samt opkrævet fragt, både for fragten fra kunden til mig, men også retur.

Kunden er utilfreds med afgørelsen, og undlader nu at svare på henvendelser. Men hvad gør jeg med varen ? Kan jeg skrive til kunden at beløbet skal betales inden for en given tidsramme, så vi kan sende den defekte vare retur, ellers skiller jeg mig af med varen som står og fylder?

Og hvordan håndtere i generelt uberettiget reklamationer ? Jeg har en del af dem, og det løber jo op Med tiden hvis man hele tiden skal være den flinke og se mellem fingre. Samtidig bliver mange fuldstændig foraget når de får en opkrævning for min tid samt fragt (De skriver under på vilkårene for berettiget/uberettiget reklamation)

Det kunne være rart at høre fra andre. Skal man bare holde en iskold lige linje, og køre alle over en kam og bare opkræve alt hvad man kan (Naturligvis kun når reklamationen er uberettiget) ? Eller skal man vurdere hver enkel reklamation.

På forhånd tak!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)