Hej Jeg har netop kastet mig ud i Facebook-annoncering for første gang. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal tolke de tal (eller manglen på samme). Jeg har opsat en annonce med et segment, som jeg mener repræsenterer min købere. Derudover har jeg valgt "Daglig unik rækkevidde" med en dagligt budget på 150,- til at starte med. Jeg har sat budbeløbet til automatisk. Hvis jeg klikker ned på manuel, foreslår den et gennemsnitlig bud på ~42 kr. pr. 1000 visninger. Når jeg logger ind på min Facebook-konto kan jeg se, at der er er brugt 1xx kr. i dag, men når jeg klikker videre ind på selve oversigten, hvor der er faner med "eksponeringer, brugt beløb, klik på link", så står de allesammen på 0. Inde på min side kan jeg se, at omkring 20 besøgende er kommet via Facebook (jeg antager, at måske halvdelen kan komme fra annoncen og resten fra opslag mm) Men: Hvorfor kan jeg ikke se rækkevidde, antal klik osv. inde på min Facebook-business side? Og er det muligt at se sin annonce på Facebook? Mvh |
mynewart.dk:dagligt budget på 150,- til at starte med.
Det er for højt - start med en 20 om dagen - når du har en vinder så kan du skalere op.
mynewart.dk:Og er det muligt at se sin annonce på Facebook?
Det burde du kunne se i detaljer vis din Ads Manager: