Pas vældig meget på med, at have alle oplysninger liggende online hos jeres leverandør. Især hvis forholdet er lidt anstrengt. ;) Det var vores forhold til vores kasseleverandør og da vi opsagde vores support aftale og fik en bekræftelse herpå skriftligt, tog vores problemer for alvor fat. "Vi kan godt acceptere opsigelse i forhold til vores gælende betingelser som lyder således:
§7 - Licenser og hosting Løbende ydelser betales som udgangspunkt altid 3 måneder forud, medmindre andet er aftalt. Kunden forpligter sig automatisk til en ny periode, hvis ikke ydelsen opsiges minimum 3 måneder før aftaleudløb.
Derfor løber supportaftalen på X ind til d. 31.08.2016."
For det første er udregningen af datoen forkert iflg deres egne betingelser og for det andet fortsatte opkrævningen af supportaftalen efter d. 31.08.2016.
Da vi nu har betalt flere tusinde kroner for meget og ikke har kunnet få leverandøren til at stoppe med den uretmæssige opkrævning, nægtede vi til sidst at betale mere, før den opsagte support blev fratrukket fakturaen. Nu er det jo leverandøren, der har fat i den lange ende og han varslede blot en lukning 48 timer efter, såfremt det fulde beløb ikke var indbetalt og dokumentation fremsendt. "Vi ønsker den fulde betaling og dette inkl. support og hotline.
Der er ikke så meget fra vores side som står til diskussion."
Så nu står vi uden kasseløsning en fredag med natåbent og pinse lige om hjørnet.
Indlægget er ikke ment som et oplæg til diskussion eller et ønske om hjælp. Det er blot en opfordring - baseret på egen erfaring - til at passe på med, hvem du betror dine vigtige oplysninger. Pas især på firmaer, der ikke giver dig mulighed for selv at gemme dine oplysninger samt firmaer der ikke vil udlevere en brugermanual på et system, du dagligt skal benytte.
De bedste hilsner og ønsker om en god weekend |
Tro endelig ikke at en skriftlig aftale sikre dig mod griske leverandører.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)