Hej Aminos. Jeg har et I/S og oprettede et ApS i januar. Håber det giver mening ;-) Hvordan får jeg de penge tilbageført fra ApS´et og tilbage i I/S´et? (der er penge nok i ApS´et nu) Jeg tænker om jeg "bare" kan skrive en faktura til ApS´et, for udlæg og betaling af fakturaer. Men kan jeg det, uden at komme til at betale både moms og skat af de 150.000kr. ovre i I/S´et...? Hvad er den bedste løsning på mit "problem"? Dbh |
Hej.
Ja, du skriver fakturaer inklusive moms mellem selskaberne, så det stemmer. De har så hver deres momsregnskab og skatteregnskab. Jeg anbefaler, at du gør det beløb for beløb, hvorved du nemmere kan se sammenhængen og er sikker på at få mømset korrekt.
Hvis dit I/S har lagt 150.000 ud og får 150.000 tilbage, så har det så at sige jo ikke overskud af dette, og vil så heller ikke skulle betale skat af det.
Prøv at holde tungen lige i munden mht. datoer. Det er nemmest for dig, hvis det hele ligger i samme momsperiode.