Kære amino'er, Jeg håber at i kan hjælpe mig. Jeg skrev også til "Spørg Eksperten" på Startvækst men det er mere end en uge siden og jeg har ikke fået noget svar fra dem Det drejer sig om det følgende: Mit firma er registreret under branchekode 514750 (eller under den nye branche ordning hedder det 464930) som engroshandel. Mit spørgsmål er om vi kan sælge de varer vi importerer i vores egen butik uden at gøre noget andet? Eller skal jeg også registrere firmaet under en anden bibranche kode f. eks. til detailhandel? Et andet spørgsmål: Mit firma har et navn, men jeg vil gerne have at min butik har et andet navn. Kan butikken have hvilket som helst navn? Så vidt jeg ved, er det ikke muligt at have bi-navn når det drejer sig om et enmands firma. Hvad kan jeg gøre for at min butik hedder noget anderledes end mit firma og stadig være det samme firma? Og sidste spørgsmål. Vi tænker på at importere bl.a. sølvsmykker og der er særlige regler vedr. indhold af nikkel, bly, cadmium og kviksølv. Skal man sende smykkerne til et bestemt sted for kontrol/certificering før man kan sælge dem eller snakker vi om "fri" import så længe vores leverandør garanterer at reglerne er overholdt?Det var meget på en gang, men jeg håber at i kan hjælpe. På forhånd mange tak. Teodoro. |
Engros og detail regler, m.m.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)