|
Såfremt holdingselskabet har ejet aktier/anparter på mimndst 15%(Fra 2009 10%), kan disse sælges skattefrit efter 3 års ejertid.
|
Såfremt holdingselskabet har ejet aktier/anparter på mimndst 15%(Fra 2009 10%), kan disse sælges skattefrit efter 3 års ejertid. |
Hej Bromer Jeg er slet ikke enig i Peters svar. Dit holdingselskab kan afhænde aktierne skattefrit efter 3 år, uanset om dit holdingselskab ejer 1 % eller 100 % af driftsselskabet. Det Peter besvarer er nærmere reglerne for hvor meget der skal til for at oppebære skattefrit UDBYTTE i dit holdingselskab. Mvh. Ole |
Det sidste er helt korrekt. Nu bliver der bare brugt betegnelsen virksomhed. Det forudsætter at vi taler om salg af selskab med virksomhed. Er der tale om et frasalg af selve virksomheden, dvs. indmaden af datterselskabet, udløser salget skat i datterselskabet. Sagt med andre ord. Det kræver at I til den tid har en køber som vil købe virksomheden i selskabsform, Herudover betaler I indirekte for at sælge selskabet i selskabsform, fordi I aldrig vil kunne få det samme for virksomheden hvis den sælges i selskabsform, fordi køber her også overtager selskabets udskudte skat. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej! Ja...jeg er enig.......sorry med hensyn til mit svar. |