Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette duplicate content?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at faa lavet 2 identiske hjemmesider, dog paa hvert sit sprog. Den ene skal hostes i DK og den anden i UK. Samme url, men det ene ender naturligvis paa dk og det andet uk. Men hjemmesiderne bliver samme design, samme fotos og samme tekster/content, dog paa hvert sit sprog. Er dette duplicate content? Og skal jeg lave det paa en anden maade? Vh Annika  

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Annika 

Når du to hjemmesider på hver sit sprog, så vil det ikke blive betragtet som duplicate content. 

Jeg undres lidt over, hvorfor du ikke får lavet én side med mulighed for, at vælge sprog (Dansk og engelsk). På den måde bliver din arbejdsbyrde både nemmere og hurtigere. :) 

Tilmeldt 18. May 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar, det var en lettelse :-). Jeg ved godt, at man kan goere dette, men da de skal hostes i 2 forskellige lande, kunne jeg ikke se andre muligheder at lave dem paa. Mvh

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må jeg så være dig svar skyldigt - Så meget om teknik ved jeg ikke, at jeg tør lægge hovedet på bloggen med det. Jeg tænker dog umiddelbart, at du har ret :) 

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk sprogtags i head - ellers er det DC

Det er henholdvis

<link rel="alternate" href="https://www.domæne.dk" hreflang="da"> for den engelske og

<link rel="alternate" href="https://www.domæne.co.uk" hreflang="en"> for den danske

Begge sider skal linke til den anden

Du kan se mere på Google her... og dig Anita Faros 

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

slettet. læste forkert i farten.Smile

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Klint:
Husk sprogtags i head - ellers er det DC

Hvis det er forskellige sprog er det vel ikke DC. 

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Klint:

Husk sprogtags i head - ellers er det DC

Det er henholdvis

<link rel="alternate" href="https://www.domæne.dk" hreflang="da"> for den engelske og

<link rel="alternate" href="https://www.domæne.co.uk" hreflang="en"> for den danske

Begge sider skal linke til den anden

Det du kalder "sprogtags" er såkaldte hreflang linkelementer. Det kan være fint at bruge dem som signal til søgemaskinerne ved flere sprog og/eller regionale variationer af indhold. Men der er ikke i dette tilfælde risiko for DC, OP siger jo at det handler om 2 forskellige sprog.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Skaarup  Du har ret i, at det hedder hreflang linkelementer, men Google skriver helt konkret - oversat af Google:

Nogle eksempler på scenarier, hvor rel="alternate" hreflang="x"det anbefales:

  • Du holder hovedindholdet i et enkelt sprog og  oversætter kun skabelonen , såsom navigation og sidefod. Sider, der er udstyret brugergenereret indhold, ligesom fora, typisk gøre dette.
  • Dit indhold har små regionale forskelle med  lignende indhold i et enkelt sprog . For eksempel kan du have engelsksproget indhold målrettet til USA, GB, og Irland.
  • Dit websted indhold er blevet oversat . For eksempel har du både tyske og engelske versioner af hver side.

Alle billeder er jo også de samme

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)