Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kickstarter kampagne succes - 100% funded på 3 timer

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle,
Vi har haft nogle heftige debatter herinde om kickstarter kan fungere i Danmark.

Derfor vil jeg dele en lille succes historie med jer, om Iver Denmark (der sælger ure), blev 100% funded på blot 3 timer.
https://www.kickstarter.com/projects/iverdenmark/iver-denmark

Jeg er ikke en del af Iver Denmark - synes blot det er dejligt at se at kickstarter også kan fungere i Danmark.
Forhåbentlig kommer der flere spændende projekter på fra Dansk side i den nærmeste tid.

Mvh
R

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  Linkbuilding-seo.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis man har et godt produkt og fremlægger det perfekt :)

Super fedt for dem.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fede er, at de anvender plantelæder!

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej GrN.dk
Det er vegetabilsk garvet (garvet med rødder), men det er stadig læder fra dyr - ikke "læder" lavet af planter :)

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er da ret cool det er lykkedes for dem, men det ser nu mere ud som om de har solgt deres ure upfront, end at de har fået egenlige donationer, da den gennemsnitlige "donation" svarer ca. til det et ur koster.

Er det iøvrigt korrekt at alle bidrag man indsamler er skattepligtige? I så fald skal en privat person samle det dobbelte ind som et firma, og har ikke fradrag for anvendelsen?

Tror ikke de havde nået deres mål uden at sælge ure...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Er det iøvrigt korrekt at alle bidrag man indsamler er skattepligtige? I så fald skal en privat person samle det dobbelte ind som et firma, og har ikke fradrag for anvendelsen?
ja det er korrekt - Donationsbaseret crowdfunding er skattepligt - og er det uanset det er en privat eller et firma, så det gør ikke forskel. Begge har fradrag for konkrete udgifter i samme forbindelse - men det giver jo ikke lige mening hvis udgiften til vareforbrug er det samme som man får i donation - så er der jo ikke noget som helst ud af det. Donationen skal jo gerne gå til at opbygge noget af værdi - et site osv osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

John er du sikker på at private har fradragsret for konkrete udgifter, så vil man jo også have fradragsret selv om man ikke har fået donationer. Så kan jeg jo bare lave en webside og trække betalingen fra i min skat uden at have et firma? Det kan man vel ikke?

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. A,
Nu har jeg aldrig prøvet at lave en kickstarter kampagne, men er det ikke netop det man vil?
- Altså sælge sit produkt up-front, mere end at få en donation.

En donation ville jeg personligt synes at jeg ikke "kunne bruge til noget", nu hvor min plan er faktisk at finde en måde at få mit produkt ud til folket.
Så jeg tænker det for dem vel er lige præcis det de gerne vil, at få +100 ure ud til folket?

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo i dette tilfælde er det lige hvad de ønsker Rasmus og jeg synes også det er ok gået. Men normalt ville jeg mene at det mere var fattige private der søgte donationer til udviklingen af noget der kunne blive til en virksomhed senere. Her er det jo en virksomhed med 9 ansatte og en stribe produkter der mest af alt præsenterer et nyt produkt og udnytter den gratis reklame, frem for en virksomhed der skaber noget fremadrettet for de donationer de får.

Jeg ved ikke om ikke det er i orden, men selve hjælpen ligger et andet sted i forløbet, end jeg lige havde forestillet mig. Produktet ville jo nå markedet uanset om de får hjælp. Men skal vi nu til at se alle nystartede virksomheder finde på tiltag der giver gratis reklame for deres produkter på kickstarter?

Men det er jo altså heller ikke os to der skal sætte grænser, og det vigtigeste er vel at alle involverede er glade...

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,
Jeg tænker du referere til billederne af de personer der har hjulpet til - det er nemlig ikke ansatte, men folk der har biddraget gratis til virksomheden for at hjælpe Kristian (ejer) på rette vej.

Der er ikke 9 ansatte, der er ikke 1, kun ejeren selv der ikke får løn :)

Jeg tror ikke produktet havde set markedets lys uden kickstarter, da en investering i eksempelvis 500 ure, er en relativ stor investering for en ny iværksætter der ejer skidtet selv (ingen investor).

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)