Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirk. Privat hævninger og skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino

Jeg håber der er nogen her der kan tegne lidt tydelige streger for mig omkring lidt forvirring.

Jeg har idag en enkeltmands virksomhed.
Firmaet har en kasse kredit på 100.000 kr.
Hver månede giver jeg mig selv en løn 'hæver til privat / privat overførsel' på 10.000 kr.

Min forskudsopgørelse er sat til at jeg tjener 200.000 kr. I løbet af 1 år.

Hver måned flytter jeg som tidligere nævnt
10.000 kr. Over på min privat konto.
Ud fra min forskudsopgørelse er det regnet frem til at jeg skal betale 10 * 6.800 kr i løbet af året.

Mit spørgsmål lyder så på at hvis jeg fortsætter på denne måde med de 10.000 kr. ~ overført til min privat konto hver måned. Passer det så godt nok med skatten jeg betaler pt. Eller kommer det an på hvad firmaet tjener/giver i overskud efter det første år er gjort op?
Firmaet pt. Har ikke givet overskud da det er ny opstartet og det tager selvfølgelig på kassekrediten.

Håber det er forklaring nok til at der er nogle der kan løse problemet og skære det ud i pap for mig ! :-)

Mvh. Mads Larsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

I alm enkeltmands med alm beskatning, beregnes din skat ud fra dit resultat og ikke andet. Hvad du skyder ind og hæver, sker i status - mellemregning indskud og hævning og har intet med skat at gøre. Du skal forskudsangive hvad du forventer i overskud. Det kan være 0 fra start og så kan du ændre til hvad du forventer f.eks. i Juli eller August og helt frem igen til oktober. Så bliver din skat beregnet ud fra det, og rammer du så ikke forskud, så får du ekstra skat eller skat retur

Læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  og overvej stærkt om ikke det er 55 kr værd at få en letlæst e-bog (eller paperback) om alt det med at drive personlig virksomhed - skat, moms, regnskab og en masse mere, lavet netop til sådan en som dig http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)