Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Procedure for direkte levering til kunde ved import fra 3.land

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Oksbøl
Tilmeldt 20. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Fra  Marianns Favoritter Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I gode Amino'er

Nu er jeg kørt lidt fast i forbindelse med procedure og terminologier i forbindelse med import fra 3.land med direkte levering til kunde i Danmark.

Mit firma er oprettet i februar i år, jeg er moms-, import-, og eksport registreret. Webshop er under stadig udvikling, er online. Jeg har hjemtaget kollektionsprøver, og er igang med salg i B2B. Jeg har fået min første kunde (stort hurra !), har ordrebekræftet de første varer, som er bestilt hos min leverandør i Tyrkiet. Min pris til min B2B kunde er kalkuleret inkl. importmoms og fragt. Så vidt så godt. 

Jeg lever et liv, hvor jeg opholder mig dels i Tyrkiet og dels i Danmark. Jeg arbejder "hjemmefra" og mit mål er, at undgå at være lagerførende (binder for meget kapital).

Nu vil jeg gerne, at min første forsendelse skal leveres direkte til min kunde i Danmark, men at det naturligvis er mit danske firma, som faktureres for varerne, eventuel told og importmoms. Det er en lille ordre, forsendelsen vejer max. 15 kg og værdien er under DKK 10.000,-

Hertil nåede jeg, inden jeg kørte fast i hvilke terminologier/udtryk, som skal anvendes når min leverandør/speditør i udlandet skal afsende varerne: Der skal anvendes et udtryk for leverancen, som hedder DDP - Delivery Duty Paid. Min leverandør SKAL vedlægge ATR certifikat i dokumenterne, som følger med varerne (import af tekstil fra Tyrkiet til EU land)) Jeg skal også anvende en formulering som hedder: BILL/Invoice to adress: mit firma samt SHIP to adress: min kunde i Danmark. 

Nu vil jeg meget gerne, at forsendelsen til min kunde i Danmark er NEUTRAL - dvs renset for oplysninger om hvilke priser, jeg har købt for hos min leverandør, samt renset for min leverandørs kontrakt oplysninger. 

Hvem kan hjælpe med hvordan jeg formulerer dette, hvilke udtryk og eventuelt hvilke dokumenter jeg mangler ?

Den optimale situation ville være, at jeg kunne modtage varerne på adresse i Danmark og selv stå for fragten til min kunde i Danmark. Sådan er mit liv ikke lige nu. Jeg stoler på min tyrkiske leverandør, og det er den eneste måde jeg kan gøre det på p.t.

De bedste hilsner

Marianne Dümen

marianns.dk     Marianne Favoritter

21681117

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale at du får en danske speditør til at forstå transporten, det vil gøre det meget lettere at få den service du søger mht.  fjernelse af leverandør info / samt evt. ompakning.  At bruge en dansk speditør gør ikke nødvendigvis transporten dyre.

Marianne Dümen:
Min pris til min B2B kunde er kalkuleret inkl. importmoms og fragt. Så vidt så godt.

Hvorfor har du inkluderet importmomsen i prisen? importmomsen vedr. jo kun dit firma, men har ingen betydning da den ikke skal betales.  Din endelig pris ( inkl. din avance) skal pålægges dansk moms på 25 %. 

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har brug for yderlige hjælp. 

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)