|
Kære Martin! Ovenstående råd er gode ... og for mig ville det vigtigste absolut være at være ren, velduftende og præsentabel at se på og at jeg følger mig godt tilpas i tøjet. Det må ikke kradse, stramme eller få mig til at føle mig kejtet og forkert ”pakket” … vær dig selv!
Hvis du vil gøre mere ud af det, kan du f.eks. kører til arbejdspladsen og være der (ubemærket) ved åbnings- eller lukketid. Så kan du se hvad de andre er iklædt (lettere om sommeren end ved denne årstid). Men lige nu kan du da som et minimum se om de har cowboybukser eller pressefolder på Min erfaring med jobsamtaler er at, det er helheden der gør forskellen - selv er jeg ufaglært og har altid fået job på min personlighed Og efter min bedste overbevisning, bør det største forarbejde lægges i at få din personlighed til at skinne igennem, være positiv og have gjort et forarbejde i form af at vide et minimum om virksomheden.Og så er det altid en god ide at have bare et enkelt godt spørgsmål om virksomheden.
Vær også forberedt på de klassiske spørgsmål såsom: Nævn dine 3-5 svageste sider og de 3-5 stærkeste sider du har. Tit vil de kun have enkelt ords beskrivelser og vælger så at udspørge nærmere om et enkelt eller to … så forbered dig. Et lille fif er at, tit er vores styrker også vores svagheder – det passer på de fleste jeg kender og mig selv. Hobby og fritidsinteresser… Osv…
Til samtalen: Kom i god tid, træd roligt ind ad døren og start med at kigge i øjnene og smil - giv et varmt og fast håndtryk og husk øjenkontakt, øjenkontakt , øjenkontakt og øjenkontakt … hele vejen rundt, hvis der er flere!!!
Du fik lidt mere end du bad om … ups … og det er selvfølgelig helt op til dig om du vil bruge det … under alle omstændigheder vil jeg ønske dig held og lykke …
Jeg ønsker for dig, at du får lige præcis det job, der opfylder dine ønsker og som gør dig lykkelig!Pøj Pøj
|