Jeg er ved at opstarte en lille rengøringsvirksomhed som skal drives fra mit eget hjem, hvor der skal være en lille kontorplads til mig selv og jeg vil benytte mig af min egen computer. Mit spørgsmål er så hvad kan trækkes fra, hvor meget og hvordan foregår det i rent praktis?
Jeg havde trænkt mig at benytte noget af min dagligestue til en lille kontor plads, og tænkte derfor om det var muligt at kunne trække noget af sin husleje og evt. el forbrug fra, da jeg arbejder hjemmefra.
Så vidt jeg ved, kan du kun trække husleje fra, hvis du indretter et helt separat rum som kontor. Så med det setup, du beskriver, vil du nok ikke kunne trække husleje fra. Til gengæld skulle det være muligt at trække en del af computeren, kontormaterialer og evt. telefonregning mv.
Husk også delvis el og varme etc.Der kan faktisk være mange ting. Forsikring også, måske - skal du modtage kunder er der jo en del ting i den forbindelse du kan trække fra, MEN! Sidder du med sådan noget selv? En revisor kan være sin egen vægt værd i guld...Vi har en revisor der næsten er som vores mor - det er fantastisk hvad hun kan finde på