Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmekontor - fordele/ulemper økonomisk?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nu jeg har en tre-værelses lejlighed der koster 10.000 kroner om måneden at leje og at jeg indretter det ene værelse til kontor, skarpt delt op fra resten af lejligheden, så beboelse og kontor er synligt forskellig fra hinanden, hvilken fordele og ulemper er der så ved det rent økonomisk? Er der f.eks. noget jeg kan trække fra og hvordan vil min husleje så se ud osv?

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært. Læs evt. dette: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2083512

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Kim. Ja, det ser ud til jeg må opgive tanken.

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnmy,
Hvis vi er heldige kommenterer John Hannover på denne - men jeg ved man i hvert fald tidligere har kunnet trækket kontoret fra.
Der var nogle præmisser, at det skulle kunne lukkes med en dør og udelukkende var kontor, altså ikke også lige smide en sovesofa derind og bruge til gæsteværelse.

Men interessant snak!

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja forudsat der stadigt er et rimeligt areal tilbage til privaten OG dit kontor kan anses for nødvendigt for dig (du har ikke andre og du har en rimelig aktivitet (omsætning) der begrunder et kontor, så kan du lade dit firma betale husleje/forbrug for den % del det bruger - uden skat. 
Det forudsætter det er en lejebolig, da du ellers, hvis det er ejerbolig, skal tage indtægten ind til fuld skat og så må du i stedet nøjes med % af forbrug og skatter

Der er skarpe krav til indretningen (ex KUN erhvervsting i lokalet, gerne egen indgang eller f.eks ud til entre og ikke f.-eks. lokale alle skal igennem for at komme i køkken/toilet osv) og skat vil ved en evt kontrol altid have en del fokus på det, men lever man ellers 100% op til alt, så er der dermed fradag - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)