Hej Det kan være, at svaret ligger et sted på forumet, kan bare ikke finde det. Måske (meget) dumt spørgsmål. Lad os sige, at, efter man laver et driftsbudget, er overskuddet på 100000. Vi taler om en enkeltmandsvirksomhed. Man skriver beløbet i ens forskudsopgørelse. Man hæver løbende.Private hævninger beskattes ikke. Hvis man hæver et fast beløb(hvis der er plads til det, selvfølgelig), påvirker ikke dette overskuddet, når man laver regnskabet? Altså, rent skattemæssigt. Hvis man har indberettet et vis overskud og bare hæver hver måned, bliver ikke overskuddet mindre? Og, dermed, har man betalt for meget i skat? Og, nu tror jeg, jeg lyder dumt, man har faktisk overhovedet ikke betalt skat, da ens private hævninger ikke bliver beskattet og man hæver til 0? Der er helt sikkert noget, jeg misser her... Vh. |
Ens private hævninger eller indskud i Personlig virksomhed med alm-. personskat bogføres ikke i drift som udgift, men i status alene under mellemregning og de påvirker derfor slet ikke resultatet som betales af virksomhedens resultat - uanset hævninger og indskud personligt
Overvej 55 kr efter E-bog (eller paperback) om personlig virksomhed. Den vil "letlæst" forklare dette og en mængde andet vigtig viden, skat - moms og meget andet
http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html Den vil svare dig på meget af det du nok mangler i at drive virksomheden sikkert
vh John Hannover