Hej alle, Jeg sælger skandinavisk boligdesign til private via min webshop Lerke Déco Scandinave www.lerke.fr til fransktalende lande i Europa, naturligvis med Frankrig som det primære marked, men også Belgien og Luxembourg. Schweiz er også et meget spændende marked, men jeg er i tvivl om, hvordan man gør, når det er et land uden for EU. Er der nogen, der har erfaring? Hvor meget kræver det administrativt og omkostningsmæssigt? Hvordan med moms? Det drejer sig som sagt om boligdesign, som sendes fra Danmark til slutforbrugere i Schweiz. Jeg håber, at nogen derude ved noget Mange hilsner Helle |
Til lande udenfor EU fakturerer du, også til private, uden moms og angiver som salg momsmæssigt i rubrik C. Du skal være eksportregistreret i dit CVR men det er gratis. Du får et EORI nummer og ved eksport over 7500 kr per forsendelse skal du udfylde eksportpapirer der skal følge pakken. Det vil være klogt at bruge speditør til det
Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/eksport.html som nok giver resten
vh John Hannover