Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Midlertidig overtagelse af Aps?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

DenKun:

Når man nu ejer og er ansat i sit eget ApS, betaler man jo almindelig skat, ikke?

1

Men hvad med selve Aps'et? Skal dette ikke beskattes? Eller kun hvis selskabet har overskud?


Eller beskattes Aps'et, kun ved overskud?

2

Og, efter 25 % er betalt, kan resten udloddes som udbytte?

3

Hvis man, som sagt, hæver et fast månedligt beløb som løn, men finder ud af, at de sidste 2-3 mdr giver gode indtægter, kan man så hæve et højere løn de resterende måneder, så der ikke et overskud i ApS, som skal beskattes efterfølgende?
Vh.

1 - Et ApS beskattes af overskud med 22% selskabsskat. Tager man løn så beskattes den som al anden personlig indkomst og er jo en udgift i det ApS og derfor ikke både selskabsskat og personskat

2- Ja når der er betalt 22% selskabsskat så kan den resterende del alt andet lig udbetales som udbytte - men det er klogt at tage løn først skattemæssigt da udbytte jo kommer med 27-42% oven allerede betalt selskabsskat - men står overskud over til senere år, så kan det alt andet lig, udbetales som udbytte http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html

3 - Ja du må gerne bare vente til du kender resultatet og så tage lønnen i en portion i slutningen af året og dermed undgå selskabsskat (eller fast løn og hæve eller sænke den i slutningen). Se linket inden - Det giver mening f.eks at hæve lønnen til slut, så længe du ikke er oppe i topskat

Meget mere om det og alt andet om ApS i http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være at man laver den slags mærkelige aftaler i Thailand, men her i DK skal man for det første enten eje (køb) eller leje (forpagtning).

Man kan ikke nøjes med bare at overtage betalingsautomaten !!!

For at drive en restauration, skal man gennem bevillingspolitiet have en restaurationsbevilling og et cvr. nr..

Kun hvis nuværende ejer i sin lejekontrakt har tilladelse til bortforpagtning eller afståelse og genindtrædelsesret i lejemålet ved forpagters eller købers misligholdelse af handlen, kan en overtagelse som forpagter lade sig gøre. Det må allerførst underøges.

En jurist eller ejendomsmægler med kendskab til virksomhedsoverdragelse og forpagtning skal med til mødet for at forhindre at en Thailandsk studehandel ikke bliver etableret. Læs også mit tidligere indlæg Selvmøder=Selvmorder.

Når det ligger helt klart hvad nuværende ejer ønsker og lejekontrakten er gennemgået for at se om ejers ønske kan opfyldes efter danske forhold, må man finde frem til hvilken selskabsform der er mest hensigtsmæssig for din kæreste.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 3. May 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok.

Jeg har i dag talt med ejeren.

Som I godt har antaget, så er der tale om en forpagtning på 6 måneder med forkøbsret.

Der er nogle ting her.
Vi skal selvfølgelig oprette et CVR og det bliver en enkeltmandsvirksomhed (ja, personlig hæftelse), for at kunne lave ejerskifte til betalingsterminalen også.
Som jeg har forstået det, bliver bevillingerne overført, men det skal jeg lige tjekke.
Jeg har bedt om det sidste regnskab.
Der er ikke gæld i firmaet, men gælden følger selskabet og dette betyder, at al gæld, der måtte være stående i ejerens selskab, ikke bliver overtaget af os, vel?

Huslejen står fortsat i ejerens selskab, men denne betaler vi til ham/hende og så de betaler videre til udlejer.

Der er et par ting, jeg ville have tilføjet i aftalen, især vedrørende opsigelse før tid.

Ellers bliver det ikke til noget.

Vh.


Tilmeldt 3. May 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder interessant, det du skriver, Jørgen, altså med ejerens ret til bortforpagtning og genindtrædelse.

Det skal undersøges.

Tak

Tilmeldt 3. May 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal også lige spørge.

Man skal vel tegne nye forsikringer, da dem, ejeren selv har, ikke bliver overtaget/overført?

Gælder det samme for ansattes kontrakter?

Jeg har et fuldtidsjob ved siden af.Vil I anbefale, jeg opretter virksomheden i mit navn eller kærestens?

Der er kun tale om en 6 mdr periode (indtil videre), men tænker på beskatning(det er sandsynligt, jeg ender over grænsen for topskat)

Vh

Tilmeldt 3. May 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld de mange beskeder.

Glemte lige tallene.

Husleje 10.000.
Forpagtningsagift 6000 (rimelig pris?)

Vh.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)