Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål - usynlig tekst

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

> Er der nogen herinde der kan nævne eksempler på at et lille firma er blevet blacklistet af Google?

Der er masser. Seneste større danske "udrydning" skete da Dandomain sidste år havde nogle seriøse tekniske problemer. Der røg mange af de små shops ud. Det var ikke direkte spam, men mere nogle arkitektoniske problemer og nogle andre "misforståelser". De blev iøvrigt rettet.

De automatiske filtreringer tager ikke specielt hensyn til om et site er stort eller lille. Men store, meget kendte sites, tiltrækker sig ofte mere opmærksomhed, og der er flere konkurrenter der holder øje med dem, så her er risikoen for at de kommer under manuel behandling større.

Om du skal vælge den ene eller den anden strategi er et spørgsmål om risikovillighed. Kan du leve med at det domæne du gerne vil optimere hårdere ryger helt ud af Google for evigt? Hvis ikke, så skal du spiller sikkert spil på det domæne og alt hvad du laver omkring det

> deMib - jeg læste lige dit svar igen, og kom i tvivl om hvad du egentlig mener når du siger det ikke er ulovligt.

Ganske enkelt, at der intet står i loven om hvad man må i Google. Og det er, som du som jurist ved, kun det der står i loven man ikke må som er ulovligt :)

Hvis Google stiller krav til brugen af deres tjenester er det en frivillig aftale - på linie med, når man kører ind på et privat parkeringsanlæg med betaling.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 19:46

Tak for FINT og brugbart svar Smile

Jeg melder mig hermed under fanerne og vil gerne bestille din bog  Drinks

Hvornår regner du med den kan downloades?

For mig er det relevant at sammenligne en e-bog med et kursus, især hvis der medfølger opdateringer løbende, da jeg faktisk lige pt ikke tror jeg kan finde ud af at prioritere at tage på SEO kursus. Sådan som jeg ser det risikerer man mindre, og det er jo det det drejer sig om når man investerer i noget man ikke på forhånd kender indholdet af. Køber jeg en bog der viser sig ikke at leve op til forventningerne, har jeg i princippet mistet pengene, men tager jeg et kursus har jeg, hvis kurset ikke lever op til forventningerne, mistet både penge og TID. Uha. Selvfølgelig tager det også tid at læse en bog, men slet ikke på samme måde. Noget andet er: Bogen består, men hvad med kurset, hvis du var lidt træt de dage du var afsted? Hvor meget hænger fast? Have du knager nok at hænge din viden op på

Tag det for bogen den er værd (har læst din blog). Jeg tror godt du ved det hvis du tænker efter...

Nu har du i al fald solgt et eksemplar, hvis der er penge nok på forretningskontoen. Så håb på en kold vinter. (Jeg sælger pelse....) 

Kh Katinka 

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 21:44

Usynlig tekst og keywordstuffing er altså i mine øjne ikke specielt tunge seo-tricks - jeg vil vove den påstand at jeg med x antal links de rigtige steder fra kan outranke (overhale) sådan sider relativt netm. Det der er spørgsmålet er om man kan konkludere at det kun er på den baggrund aat de har overhalet dig - de kan jo også have skaffet sig mange indgående lins. Usynlig tekst er nemt at overhale - det er lidt værre med de løsninger der har hundredevis af informationpages linket rigtigt til hinanden.

Usynlig tekst er i mine øjne et dotcom tricks da det virkede fremragende i starten af det her årtusinde ..

Tilmeldt 20. Feb 07
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 22:19

OK! Lige et øjeblik mens jeg samler underkæben op. Den faldt ned fra skrivebordskanten.

For dælen da også - det er fordi jeg ved så lidt om det her. Det er så sindssygt svært at være så ambitiøs som jeg er, uden at VIDE nok. Det siger jo sig selv at jeg helst vil gøre det comme i faut, men samtidig vil jeg ikke overhales af andre fordi jeg er super naiv/uvidende. Jeg vil ikke stå der med en strittende FYYY pegefinger, som den pæneste af de pæne piger og sige "det må man altså ikke". 

Og når den metode man anvender ikke virker (mere) så må man jo bruge en anden metode! 

Jeg har derfor mest lyst til at gribe knoglen og ringe til Køge nu og her og sige" ok, så gør det - make it happen!" . Det ville jo være SÅ godt at klare det på en white hat way. Men det er lørdag aften....så du får lige et par dages fred Wink

I øvrigt ville jeg gerne låne Thomas, din personlige telefonsvarer, når du er færdig med ham. Jeg bliver nemlig også hjemsøgt af diverse wannabees Super Angry

Kh Katinka 

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:53

Enig, hvilket jo gør det endnu mere tåbeligt at risikere en straf/ban pga mere eller mindre effektløs usynlig tekst.
Det er jo uden tvivl i direkte modstrid med Google's retningslinjer.

Og er det et seo-firma der har sat kundens hjemmeside på spil med sådanne tiltag, ja så er det grænsende til pinligt.
Skal man endelig krydse over til "the dark side", så er der langt mere effektfulde og finurlige tricks at bruge end usynlig tekst.

Tilmeldt 20. Feb 07
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 21:00

Hej alle I kloge Aminoer!

Tænkte der måske var nogen der kunne tænke sig sig en update...

Sitet med den usynlige tekst, som i løbet af meget kort tid lå som nr. 1 ligger nu midt på side to. Lige så pludseligt. Søgningens nr. 4, som anvender cloaking, er stadig nr. 4.

Selv har vi, efter alle jeres kloge kommentarer, forsøgt at gøre noget ved sagen HELT SELV (der kan klappes), og regner med at være i toppen af side 1 i løbet af en uge.....vi kan allerede nu se at det vi gør virker. Så tak til alle jer der var med til at give det skub der skal til for at gøre noget ved sagen FULDT Google-legalt.

Nu mangler vi så bare det andet af vores store søgeord, og her bliver det svært. Her lader det sig ikke gøre med mine ekstremt begrænsede kendskaber til SEO, så en af jer gode gamle Aminoer kan forvente en opringning i løbet af et stykke tid. Vi skal lige over på den anden side af Formland. Er der nogen der skal have noget med ??? Big Smile 

Kh Katinka 

Tilmeldt 14. Nov 07
Skrevet kl. 21:13

Hej Katinka.

Det er måske et dumt spørgsmål, men hvordan kan du være sikker på at #4 anvender cloaking?
Er det cache resultaterne de ikke skjuler, eller hvordan og hvorledes?

Mvh,
Troels

Tilmeldt 20. Feb 07
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 00:26

Nix Troels, der FINDES ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar....

Altså, jeg er jo den vildeste SEO PC spade du kan forestille dig, MEN når man kigger på cachen står der sådan her:

DENNE SIDE ER SPECIELT LAVET TIL WEBSPIDERE, HVIS DU IKKE ER EN SPIDER, SÅ FORSØG VENLIGST AT GENINDLÆSE SIDEN.
THIS PAGE HAS BEEN SPECIFICALLY BUILT TO ACCOMODY WEBSPIDER BROWSING.
IF YOU ARE NOT A SPIDER, PLEASE TRY AGAIN TO LOAD THE PAGE.

Og så bliver der ELLERS lige listet en hulans masse ord, og begreber i en pærevælling.

Hvad mener du om det? Er det ikke cloaking? Hvis ikke, så vil jeg da gerne have so ein ding....ha ha. 

Ha' det forrygende.

Kh Katinka 

Tilmeldt 14. Nov 07
Skrevet kl. 13:10

Jo, som du beskriver det er der tale om cloaking..

Spøjst at de er så nonchalante om det. Send den til Google, vis dem cachen, og de vil helt sikkert blive fjernet. 

Med mindre der selvfølgelig er tale om en tekstgengivelse af grafiske filer, men det lader det ikke til at være?

Mvh,
Troels

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47

De har endda gjort det på deres hoveddomæne, hvis vi tænker på den samme - av ;)

Jeg gad godt vide, om de selv er klar over at den eksistere. Det ser ud til at være et meget klodset forsøg, som ikke er speciel målrettet... kunne være et gammel eksperiment, som de nu har glemt alt om. 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)