> Er der nogen herinde der kan nævne eksempler på at et lille firma er blevet blacklistet af Google? Der er masser. Seneste større danske "udrydning" skete da Dandomain sidste år havde nogle seriøse tekniske problemer. Der røg mange af de små shops ud. Det var ikke direkte spam, men mere nogle arkitektoniske problemer og nogle andre "misforståelser". De blev iøvrigt rettet. De automatiske filtreringer tager ikke specielt hensyn til om et site er stort eller lille. Men store, meget kendte sites, tiltrækker sig ofte mere opmærksomhed, og der er flere konkurrenter der holder øje med dem, så her er risikoen for at de kommer under manuel behandling større. Om du skal vælge den ene eller den anden strategi er et spørgsmål om risikovillighed. Kan du leve med at det domæne du gerne vil optimere hårdere ryger helt ud af Google for evigt? Hvis ikke, så skal du spiller sikkert spil på det domæne og alt hvad du laver omkring det
> deMib - jeg læste lige dit svar igen, og kom i tvivl om hvad du egentlig mener når du siger det ikke er ulovligt. Ganske enkelt, at der intet står i loven om hvad man må i Google. Og det er, som du som jurist ved, kun det der står i loven man ikke må som er ulovligt :) Hvis Google stiller krav til brugen af deres tjenester er det en frivillig aftale - på linie med, når man kører ind på et privat parkeringsanlæg med betaling. |
Tak for FINT og brugbart svar
Jeg melder mig hermed under fanerne og vil gerne bestille din bog
Hvornår regner du med den kan downloades?
For mig er det relevant at sammenligne en e-bog med et kursus, især hvis der medfølger opdateringer løbende, da jeg faktisk lige pt ikke tror jeg kan finde ud af at prioritere at tage på SEO kursus. Sådan som jeg ser det risikerer man mindre, og det er jo det det drejer sig om når man investerer i noget man ikke på forhånd kender indholdet af. Køber jeg en bog der viser sig ikke at leve op til forventningerne, har jeg i princippet mistet pengene, men tager jeg et kursus har jeg, hvis kurset ikke lever op til forventningerne, mistet både penge og TID. Uha. Selvfølgelig tager det også tid at læse en bog, men slet ikke på samme måde. Noget andet er: Bogen består, men hvad med kurset, hvis du var lidt træt de dage du var afsted? Hvor meget hænger fast? Have du knager nok at hænge din viden op på
Tag det for bogen den er værd (har læst din blog). Jeg tror godt du ved det hvis du tænker efter...
Nu har du i al fald solgt et eksemplar, hvis der er penge nok på forretningskontoen. Så håb på en kold vinter. (Jeg sælger pelse....)
Kh Katinka