Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål - usynlig tekst

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige opdaget at en konkurrent har avanceret helt vildt på Google fordi de bruger usynlig tekst øverst på deres site. På cachen kan man se at søgeordet er gentaget 7-9 gange, men på selve sitet ses denne tekst ikke. Søgeordet fremgår vist også 3-4 steder synligt, udover den usynlige gentagelse i toppen.

Hvad er nu det for noget? Må man det? Hvis nej, hvordan får man det stoppet? Hvad er konsekvenserne for sitet?

Finder Google i øvrigt nogensinde ud af at nogle sites bruger lyssky metoder? Nr. 4 på Google cloaker (hedder det ikke det?) - og har gjort det længe.  

Begge sites er relevante for søgeordet, men ikke de bedste hits.....gider ikke dizze dem, selvom det er fristende, derfor oplyser jeg ikke hvilke sites det drejer sig om...:-)

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:25

> Må man det?
Det kommer an på hvem du spørger, men der er intet ulovligt i det.

> Hvad er konsekvenserne for sitet?
Det kan være at siderne ryger ud, eller bare bliver de-ranket.

> Finder Google i øvrigt nogensinde ud af at nogle sites bruger lyssky metoder?
Ja da, en millard gange om dagen. Men det betyder ikke at alt bliver filtreret perfekt eller med det samme

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 02:53

Ifølge googles egne retningslinier er dette ikke lovligt - men der er jo mange som benytter sig af BlackHat...

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 08:00

Hej deMib

Jeg fulgte dine link i din signatur - siderne er ikke så glade for ÆØÅ

(bare en lille service hvis du ikke selv har bemærket det) 

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 08:01

I googles webmaster tools:
https://www.google.com/webmasters/tools/siteoverview

Kan du rapportere hvis du mener at konkurrenten overtræder deres retningslinier.

/Claus 

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 20. Feb 07
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 12:31

Tak for synspunkter :-) Kan se det er en gråzone....

Og så kan jeg også se at jeg har været totalt naiv - det er jo SELVFØLGELIG nogen herinde fra Amino der har lavet SEO på de sider jeg mener....Smile

Så jeg vil ikke melde nogen til Google (dårlig karma rammer een i nakken...) men i stedet gøre det samme som de to sites.  Nogen der kan hjælpe? Hvad koster en black hat?

Ha' en fantastisk dag.

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 12:40

Det er muligt at dårlig karma rammer i nakken - men så længe folk ikke ved at du har anmeldt dem kan det jo være underordnet.

Hvis du selv griber til usynlig tekst risikerer du at der er nogen der er ligeglad med den dårlige karma, som så anmelder dig - eller at Google bare finder ud af det selv, hvilket nok er det mest sandsynlige.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:52

Jeg ville til enhver tid melde den anden side for keyword stuffing, fremfor selv at begive mig ud på tynd is, og lave sådanne tricks på min egen hjemmeside.

Den anden side vil på et tidspunkt blive straffet. Hvis det ikke er dig der melder dem, så er det en tredje konkurrent.

At en seo-konsulent tør risikere en klients hjemmeside med usynlig skrift fatter jeg ikke.. 

Tilmeldt 20. Feb 07
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 18:06

deMib - jeg læste lige dit svar igen, og kom i tvivl om hvad du egentlig mener når du siger det ikke er ulovligt. Mener du hermed i relation til lovgivningen? Altså i strafferetlig henseende?

Jeg er jurist, så den del af sagen (burde være) er på plads Smile

Næ - jeg er straks mere interesseret i hvad Google siger til det. Vi bruger uhyrlige summer på adwords og det ville jo være fantastisk at få en dygtig SEO'er til at vinkle den så den sidder lige i skabet, så vi var med i top 5 på side 1. Det ene af de sites jeg har kig på har brugt cloaking (tror jeg det er) i mindst 1/2 år, måske mere, jeg begyndte at holde øje med det for ca. 6 mdr. siden.....Klikker man på sitets "cached" fremkommer en side hvor der står at den er fremstillet til brug for en søgerobot, og at man skal refreshe etc etc. Det er derfor helt åbenlyst at der har været en SEO'er ind over, som har fået sitet på 4. pladsen. Lå indtil for nylig nr. 2. Søgningens nr. 1, dem med den usynlige tekst, har jeg stødt på herinde på Amino.....måske læser de dette? Fnis.

Og helt ærligt! De firmaer har da tjent pænt på at ligge i toppen, ingen tvivl om det. Så det er jo fristende at gøre dem kunsten efter.

Jeg ved at debatten kører herinde jævnligt, om de sorte og de hvide hatte - og jeg må sige at jeg har en fod i begge lejre, for det kunne jo være rart at alle fulgte Googles anvisninger, men man er jo også nødt til at forholde sig til virkeligheden som den ER i stedet for sådan som man gerne vil have den skal være. Og hvis ens firma er skubbet om på side 2 af folk der bøjer reglerne lidt, ja....skulle man så ikke gøre det selv? For helt ærligt - der sker jo ikke noget ved det! 

Er der nogen herinde der kan nævne eksempler på at et lille firma er blevet blacklistet af Google? Jeg mener her fx. en lille web butik som min egen. Orker Google at blackliste de små, eller nøjes de med at hive fat i bagmændene? 

Nå - lang smøre. Jeg taster hurtigt...det kan være både godt og skidt Embarrassed

Kh Katinka

Tilmeldt 20. Feb 07
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 18:16

Hm...det med dårlig karma...altså, sådan som jeg ser det, så kommer det du sender ud tilbage - og, udsender du dårlig karma, så skal man være ualmindelig skizofren for at kunne skjule sin handling for sig selv .-) - man ved det jo godt selv når man bevidst gør noget for at skade andre.

Altså, bare rolig - jeg er ikke karmafanatisk - jeg synes bare det er lidt voldsomt at angive folk. Og, jeg har da endnu ikke hørt om nogen der er blevet smidt ud af Google...ikke af de små fisk, altså. Så der er jo lidt "går den så går den" over det, for det ser jo ud til at det går!....Jeg skal lige tænke det her igennem, kan jeg mærke. Jeg ved ganske enkelt ikke nok endnu til at tage stilling til diverse SEO metoder....

Så er det jo godt der findes Amino - enlighten me Big Smile

Kh Katinka.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)