Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falsk webshop i en anden virksomheds navn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har en kunde, som har fået "hi-jacket" et gammelt domæne og nu er der en webshop, der sælger falske taske og snyder kunderne i kundens navn.

Tilbage i februar ønskede kunden ikke længere at benytte det pågældende domæne og fornyede det ikke hos DK-hostmaster. 

Domænet er out in the open og alle kan købe det - den er jeg med på.

Vores kunde opdage det, da der en der ringer og skælde ud over, at de ikke har fået leveret tasken som de har bestilt og betalt via webshoppen.

Vores kunde er chokeret over at opdage, at der findes en webshop, der snyder i deres navn.

Ved et opslag på dk-hostmaster.dk kan jeg se, at domænet er registreret af en amerikaner. Sikkert med falske oplysninger.

Hjemmesiden er en blanding af dansk og engelsk, ingen kontaktoplysninger (kun en kontaktformular) osv.

Dem som man kommunikerer med i webshoppen, svarer på dansk.

Hvordan står man i sådan en sag?

Har man overhovedet nogen muligheder for at "komme efter" dem? F.eks. gøre dk-hostmaster opmærksom på, at der tydeligvis er tale om snyd og bedrag.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kontakt DK-Hostmaster. De har før lukket sider med f.eks. kinesiske bagmænd, hvor sidens eneste formål var at sælge kopiprodukter.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for linket.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også anmelde den til Google, så er der chance for, at de fjerner den fra deres indeks, dvs de får ingen organisk trafik mere...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)