Der er mange fordele ved at vælge produktion i Europa (inkl. baltiske lande). Det kan godt være at den umiddelbare faktura-pris er højere (sammenlignet med Indien/Kina/Vietnam mfl), men du vinder på tid, fleksibilitet, lagerstørrelse, seriestørrelser, kultur mm. Så hvis det er første gang du søger efter ekstern produktion, så vil jeg absolut anbefale "lokale" leverandører. Så kan du få erfaring med brug af ekstern leverandør - og så lade en asiatisk leverandør sy nogle prøver til dig senere! Husk at prototyperne altid er mange gange bedre end løbende produktion (ihvertfald i Kina).
Er der nogle der har decideret erfaring med selve produktionen af tøj?
Jeg mener, når producenten skal informeres om hvordan præcis, fx. t-shirten, skal produceres, så skal der bruges nogle mål-ting - jeg mener det hedder noget med størrelsesmål eller lignende. Nogle der ved hvad jeg snakker om?
Nej jeg kender ikke til en hjemmeside hvor du kan læse om det. Har du nogen erfaring med konstruktion for så ved du ca hvilke mål de har brug for (bryst, talje, hofte, længde mb mv). Hvis du har erfaring så skriv mere specifikt hvad du har brug for at vide
Jeg har ingen erfaring, det jeg gerne lidt mere præcist vil vide er hvad man skal sende til produktionsvirksomheden, for at de ved præcist hvordan jeg vil have mine fx. bukser produceret, altså både i form, størrelse og design (og tryk, ved t-shirts og bluser). Hvordan foregår det?