Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bonus i forbindelse med salg af virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bonusaftale med min nuværende arbejdsgiver, hvor jeg får en bestemt procentdel af den årlige EBIT (earnings before interest and taxes).

Nu er virksomheden ved at blive solgt – det fungerer på den måde, at alle aktiverne i virksomheden bliver solgt.

Vil beløbet fra salget af aktiverne påvirke EBIT, hvilket indirekte vil give mig en del af salget? Eller vil salget indgå som en særskilt post i regnskabet som jeg ikke får andel i?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

OracleX:

Jeg har en bonusaftale med min nuværende arbejdsgiver, hvor jeg får en bestemt procentdel af den årlige EBIT (earnings before interest and taxes).

Nu er virksomheden ved at blive solgt – det fungerer på den måde, at alle aktiverne i virksomheden bliver solgt.

Vil beløbet fra salget af aktiverne påvirke EBIT, hvilket indirekte vil give mig en del af salget? Eller vil salget indgå som en særskilt post i regnskabet som jeg ikke får andel i?

Det kommer jo lidt an på hvordan din arbejdsgiver bogfører/fører regnskab, nærmere om din arbejdsgiver vælger at opskrive aktivernes værdi inden salget.

En opskrivning ender som regel under EBIT, ergo får du ikke del af.

Når så selve salget sker, vil tab/gevinst på salg af anlægsaktiver normalvis være over EBIT og dermed en del af din bonus.

Så jeg tror ikke du kan få et entydigt svar på hvor stor din bonus er dom følge af frasalget af aktiver.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)