hej Derude. Håber i vil hjælpe mig med dette.
Jeg har nu i et stykke tid prøvet at finde en leverandøre til tøj og designer-tøj, uden held. Jeg har kigget på nettet, men går ude fra at man skal gribe "knoglen" og ringe til firmaerne. Er det helt forkert?
hvordan er fremgangsmåden i at få en fast leverandør? Og kan det passe at nogen firmaer ikke vil tillade salg til mindre firmaer, som fx iværksættere? (Brand beskyttelse)
Hvis der er nogen der kan give gode råd er jeg lutter øre. I skal ikke være bange for at give mig et mega chok, og sige at jeg er helt gal på den. Det skal sku ikke være nemt det hele:)
på forhånd tak. |
Indkøb af tøj - seriøs henvendelse til leverandør
Umiddelbart ville jeg selv kigge på mange af de unge designere der kommer ud fra de forskellige designskoler, meget af tøjet er virkelig klasse og det eneste der er en satsning er at der ikke står Levis, Diesel etc. på, men måske står du med fremtidens modeikon... En anden mulighed er at tage fat på en af de unge designere der selv designer deres tøj og har en lille forretning i en sidegade til strøget etc.. Det kunne også være en mulighed for at indelede et samarbejde.
Hvis du vil have kontakt til de store firmaer, ville jeg selv aftale et møde med chefen for DK for det pågældende firma, og talt RIGTIG godt for min sag, og jeg var fortsat med at henvende mig indtil jeg havde fået et positivt svar. Nogle mærker vil dog ofte have eksklusivitet forbundet med deres tøj og står du med en tom forretning kan det godt være svært at få dem ind.
Har du overvejet at sætte dig på en niché fremfor at være en i mængden af tøjforretninger? |
|
Vi har en netbutik med blandt andet børnetøj, og de leverandører vi har i dag har vi enten ringet til, eller også fået kontakt til på modemessen i København (mest det sidste). Vi har også fået afslag, begrundelserne har enten været, at de ikke sælger deres varer på nettet, eller at det kun sælges i egne butikker, og så har en begrundelse været, at de har nok forhandlere (på nettet). Den ene forhandler vil vi rigtig gerne have, så vi vil blive ved med at kontakte dem. Hilsen
|
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Der var i forrige uge modemesse i København, som er der 2 gange om året - www.ciff.dk. Dér er der masser af muligheder for at komme i kontakt med producenter, importører og designere..... Men ellers kan det være rigtigt at visse mærker ikke ønsker mere end et begrænset antal udsalgsdsteder i DK for at opretholde en vis esklusivitet.
Men hvad er din forretningsidé? Herretøj? Designertøj (unika)? Børnetøj? (så prøv evt. at kontakte Nancy hos www.ballade.nu), eller??????
- Er det en fysisk luksuøs forretning beliggende i Rungsted? Eller en webshop (så bliver det rigtigt svært at få dyre design-tøjmærker).......Eller?????
Søg også på Google-linien ovenfor - vi har tidligere debatteret lignenede emner her på Amino.......
Held & Lykke.........
|
|
Er lidt i tvivl om det var til mig, hvis det er, så kan jeg sige, at det er en dansk leverandør vi gerne vil have. Det er en af de eneste der laver tøj i de helt små størrelser i Danmark.
Hilsen |
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
det var til dig lene...
måske i skal prøve med noget minimums køb... det kan evt lokke en leverandør |
Hey med dig!! Det kommer virkelig anden på hvilket slags mærke du søger... Men jeg er selv selvstændig og represæntere flere mærker... Men hvis du vil vide mere, så giv mig et kald på 26172626 også skal jeg prøve at hjælpe dig med det.. Archie |
Hej til alle der søger tøj/sko leverandører. Jeg kan anbefale I tager på messe i udlandet, da mange danske leverandøre er noget højrøvede (og aldeles uden grund). Jeg har selv været i branchen i mange år, også med samarbejde med danske leverandører. Der bliver slikket så meget r.. i modebranche især på de store indkøbere det er til at "pjuke" over. SÅ derfor kan opstart være vanskelig, men I vil erfare , når i selv får mere volume på jeres indkøb¨, så skal I bare se hvor de kan sleske for jer. Ok der er selvfølgelig også, nogle absolut ok sælgere i branchen. Nå men tilbage til det at skaffe vare. Jeg kan nævne store messer som "GDS" i Tykland, sko i et areal på størrelse med 14 fodboldbaner!!! Check http://www.messe-duesseldorf.de Yes der finder jer der vil handle med sko til både voksne og børn ALT, og jeg kan garantere jer for I kan finde leverandører. Der er messe i Paris; Pret a Porter, http://www.pretparis.com hovedsageligt tøj. Paris, "Who´s Next" http://www.whosnext.com Og så vil jeg anbefale endnu en messe i Tyskland som er i Berlin jeg kan ikke lige huske navnet på messen men søg på Google. Endelig er der også en børnetøjsmesse i Berlin, denne har jeg dog ikke selv besøgt kik på: http://www.kingly-kids.eu Husk på der er masser af leverandøre derude i verden der hellere end gerne vil have en kunde. Det er jo også sådean at efterspørgelsen på de forskellige mærker svinger meget, hvad der "Hot" i dag er "Not" imorgen, jeg har da oplevet at få nej hos et mærke og senere blive kontaktet af samme mærket´s sælger lang tid efter, ja og så var det min tur til at sige nej, sipelthen fordi mærket var blevet "Not". Så den sælger du får nej fra idag, er måske den samme du giver et nej senere. "What goes up comes down". Så klø på og held og lykke |