Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fået mere end beløbet på fakturaen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er nystartet, og har i forbindelse med en af mine allerførste fakturaer fået indbetalt 200kr. mere end fakturaen lød på.

Hvad kan det give af problemer i forhold til regnskab og bilag? Jeg tænker at mit regnskab jo skal stemme overens med den faktura, som ligger i bilagsmappen. 

Hilsen
Anders

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil give dig en del problemer, da det jo i dette tilfælde ikke vil stemme overens med beløbene i dit regnskab, som du også selv nævner. Du kan skrive en kreditnota til dem som har indbetalt pengene på 200 kr., og derefter indbetale 200 kr. på deres konto.

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke så hurtigt Jesper....

Hvis der skrives en kreditnota på kr. 200 vil dette betyde at han skylder ham kr. 400. Så en kreditnota er ikke løsningen. 

At der bliver indbetalt mere end fakturabeløbet betyder reelt kun, at du skylder din kunde kr. 200. Du skal bogføre beløbet som en gæld.

Du kan herefter for at være god mod din kunde, rette henvendelse til ham, og gøre ham opmærksom på at han har indbetalt for meget.

Når du tilbagebetaler beløbet udligner du gælden.

Ovenstående udløser ingen moms- eller skattemæssige problemer så længe du gør som ovenfor. 

Vupti er det problem løst.

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

sarri:

Ikke så hurtigt Jesper....

Hvis der skrives en kreditnota på kr. 200 vil dette betyde at han skylder ham kr. 400. Så en kreditnota er ikke løsningen. 

At der bliver indbetalt mere end fakturabeløbet betyder reelt kun, at du skylder din kunde kr. 200. Du skal bogføre beløbet som en gæld.

Du kan herefter for at være god mod din kunde, rette henvendelse til ham, og gøre ham opmærksom på at han har indbetalt for meget.

Når du tilbagebetaler beløbet udligner du gælden.

Ovenstående udløser ingen moms- eller skattemæssige problemer så længe du gør som ovenfor. 

Vupti er det problem løst.



Godt spottet - jeg forstod det sådan at det var en kunde som havde indbetalt for meget til ham. Men det er egentlig blot at vende mit eksempel om, så ham du har indbetalt for meget til, skal lave en kreditnota til dig. Det er det nemmeste - det med blot at overføre frem og tilbage uden papirer kan nemt blive noget rod.

// Jesper Skov

 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget problem.. 

Bare bogfør det normalt på debitoren. (Så kan det i regnskabet ses at du skylder dem 200). Næste gang kunden betaler en faktura kan de trække 200 fra. Se på det som en forudbetaling.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper Skov:

Godt spottet - jeg forstod det sådan at det var en kunde som havde indbetalt for meget til ham. Men det er egentlig blot at vende mit eksempel om, så ham du har indbetalt for meget til, skal lave en kreditnota til dig. Det er det nemmeste - det med blot at overføre frem og tilbage uden papirer kan nemt blive noget rod.

Jeg tror du forstod hans problemstilling rigtigt nok, men en kreditnota er ikke løsningen - heller ikke hvis situationen var omvendt.
Hvis han ustedte en kreditnota og betalte kunden de 200 kr. tilbage, så ville han stadig skylde kunden 200 kr.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)