Jeg har lavet en ny opfindelse til brug indenfor sundheds- og plejområdet. Opfindelsen vil sikre patienter en meget mere korrekt dosering af livsnødvendig medicin, ligesom den i betydelig grad vil nedsætte arbejdsskader hos sygeplejersker og andet plejepersonale. Opfindelsen vil også kunne anvendes af patienter der er selvmedicinerende i eget hjem med præcis dosering. Den kan anvendes af ældre og svage uden unødige problemer. Jeg har selv søgt alle patenter og har nu modtaget såvel designpatent som brugsmodelpatent. Jeg afventer for øjeblikket "hovedpatentet", som jeg forventer at få indenfor en måneds tid. Jeg har imidlertid ikke hverken viden eller økonomi til at få fremstillet en prototype til brug for PR og salgsarbejdet med videre, og håber nogle sponsorer vil være interesserede i at bakke mig op i én eller begge henseender. Jeg har modtaget stor interesse hos privat praksiserende læger, apotheker og forskellige sygehuse når jeg rundt om i landet har præsenteret min opfindelse, ligesom jeg har skriftlige "interesseerklæringer" fra forskellige steder. Med venlig hilsen - og i håb om respons Jill Heine |
Hej Jill
Det lyder rigtig spændende det du har opfundet. Må da indrømme, at jeg blev lidt nervøs da jeg læste dit indlæg.
Bare det at finde komponenter tager tid, udvikling af elektronik, fastsættelse af krav til produktet etc.., er dyrt og kompliceret. Men det er også super spændende, især ”sandhedenstime” ved afprøvning hos kommende kunder.
Hvad mener du helt præcist med sponsorer? Hvis det er investorer er du godt på vej, du har beskyttelse, udtalelser fra potentielle kunder, du har sikkert også en klar idé om markedspotentialet, samt tegningerne og måske endda en simpel men illustrativ model, det er alt sammen guf for investorer.
Måske at tilskudsmuligheden www.brugerdreveninnovation.dk er noget for dig og de kommende kunder.