Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny opfindelse - sundheds- og plejeområdet.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en ny opfindelse til brug indenfor sundheds- og plejområdet. Opfindelsen vil sikre patienter en meget mere korrekt dosering af livsnødvendig medicin, ligesom den i betydelig grad vil nedsætte arbejdsskader hos sygeplejersker og andet plejepersonale.

Opfindelsen vil også kunne anvendes af patienter der er selvmedicinerende i eget hjem med præcis dosering. Den kan anvendes af ældre og svage uden unødige problemer.

Jeg har selv søgt alle patenter og har nu modtaget såvel designpatent som brugsmodelpatent. Jeg afventer for øjeblikket "hovedpatentet", som jeg forventer at få indenfor en måneds tid.

Jeg har imidlertid ikke hverken viden eller økonomi til at få fremstillet en prototype til brug for PR og salgsarbejdet med videre, og håber nogle sponsorer vil være interesserede i at bakke mig op i én eller begge henseender.

Jeg har modtaget stor interesse hos privat praksiserende læger, apotheker og forskellige sygehuse når jeg rundt om i landet har præsenteret min opfindelse, ligesom jeg har skriftlige "interesseerklæringer" fra forskellige steder.

Med venlig hilsen - og i håb om respons

Jill Heine

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 20:55

Hej Jill

Det lyder rigtig spændende det du har opfundet. Må da indrømme, at jeg blev lidt nervøs da jeg læste dit indlæg.

Bare det at finde komponenter tager tid, udvikling af elektronik, fastsættelse af krav til produktet etc.., er dyrt og kompliceret. Men det er også super spændende, især ”sandhedenstime” ved afprøvning hos kommende kunder.

Hvad mener du helt præcist med sponsorer? Hvis det er investorer er du godt på vej, du har beskyttelse, udtalelser fra potentielle kunder, du har sikkert også en klar idé om markedspotentialet, samt tegningerne og måske endda en simpel men illustrativ model, det er alt sammen guf for investorer.

Måske at tilskudsmuligheden www.brugerdreveninnovation.dk er noget for dig og de kommende kunder.

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 13:43

Jill Heine:
Jeg har imidlertid ikke hverken viden eller økonomi til at få fremstillet en prototype til brug for PR og salgsarbejdet med videre, og håber nogle sponsorer vil være interesserede i at bakke mig op i én eller begge henseender.

Søger du sponcorer eller investorer ?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Jan 08
Skrevet kl. 15:19

Hej Lars

Tusind tak for din respons på mig indlæg. Det blev jeg meget glad for :-)

Ingen er et af mine problemer at jeg ikke har nogen teknisk indsigt.

Du har ret i at det for det meste er dyrt og kompliceret at finde komponenter og udvikle elektronik og så videre, og dét har jeg heller ikke en "dyt" forstand på.

Jeg har behøv for hjælp til at fremstille en model - eller en protorype af min opfindelse - så jeg kan præsentere den ordentligt for eventuelle investorer og kunder. Mit største problem er at finde en "modelmager" eller tekniker (gerne hobbytekniker) der kan hjælpe mig med at lave en ret lille batteridrevet motor der kan betjenes med én hånd, og hvor der i den øverste ende er monteret en lille skarp roterende kniv - måske noget i retning af størrelsen på en elektrisk barbermaskine.

Denne motor behøver ikke at være en ny opfindelse i sig selv, men kan formentlig sammensættes af allerede kendte og eksisterende komponenter. Kan du hjælpe mig med at finde sådan et firma eller en mand der kan bygge mig sådan en model?

De øvrige komponenter til min opfindelse kan fremstilles af firmaer jeg allerede har kontakt til indenfor medicinalindustrien.

Du har fuldstændig ret i at jeg nok ikke mente sponsorer, men investorer - eller begge dele :-) Jeg vil grave ned i dine gode råd!

Med venligste hilsener

Jill Heine

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Jan 08
Skrevet kl. 15:25

Hej Skovkjer,

Jeg søger vel egentlig begge dele :-) Et sponsorat til at udvikle en model af min opfindelse vil være kærkommen, men ligeså velkomment vil være et forslag fra en investor der kan være interesseret i min opfindelse og både økonomisk og teknisk vil være interesseret i et samarbejde. Markedet for min opfindelse er meget stort og efterspurgt, men lige nu står jeg i stampe fordi jeg ikke véd hvordan jeg får fremstillet en prototype.

Har du en god ide til løsning af dette problem :-)

Venligste hilsener

Jill Heine

Fra Hillerød
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:16

Hej Jill

Du lyder som om du ikke har særlig stor viden om hvordan man driver forretning heller, så hvis din opfindelse er så lovende som den lyder, så vil jeg råde dig til hurtigt muligt at søge hjælp. Mit bedste bud er Teknologisk Institut som er offentligt og uvildigt og som netop hjælper opfindere som dig. Hvis de synes din ide lyder lovende kan de også hjlpe med financiering. Se http://www.teknologisk.dk/ivaerksaettere/.

Med venlig hilsen

Allan Poulsen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 13:43

Hej Jill

Din beskrivelse af din opfindelse (lille, motor, roterende blade), får mig til at tænke på en kaffekværn eller en stavblender, hvis det er rigtig set af mig, så ville jeg hvis jeg var dig, skynde mig ned i den nærmeste isenkræmmer, for måske at der kunne hentes meget inspiration i disse apparater. For man kan købe sig fattig i alverdens motor.... Og der findes ikke noget bedre end at skille alverdens apparater ad, en fredag aften Big Smile

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 12:21

Hej Jill.

Jeg mener, at Syddansk Universitet fik tildelt en del millioner til forskning inden for sundhedssektoren, så måske skulle du prøve at rette henvendelse der.

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:50

Hej Jill.

Din ide lyder superfin. Men nu er jeg jo nysgerrig efter at vide, om den er kommet i produktion, og hvor den evt. kan købes.

Med venlig hilsen Maria Bergmann 

Fra Ejby
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:45

Må jeg spørge, om hvad du har betalt for dine patenter??

Mvh Henrik

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)