Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det selvmord at ændre sit logo?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er virkelig i tvivl.

Jeg skal til at starte en webshop og synes mit butikslogo er for tungt til webshoppen i og med at det er meget sort. Så jeg er nødt til at spørge:

Er det selvmord at ændre sit logo eller er alt tilladt når det er webshop relateret?

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 11:25

Hej,

Det kommer meget an på hvor langt ud dit logo er nået på nuværende tidspunkt, og hvor mange penge du har til annoncering. For i teorien, hvis man bare er rig nok, kan man ændre det relativt ofte ;)
Well, hvis du først nu er ved at gøre det "online", så er det måske netop tiden til det. Jeg vil i hvert fald mene det er nu det vil være "billigst" og "lettest".

Hvis du uploader et billede af dit logo giver jeg gerne et bud på det... hvis du ønsker at få udarbejdet et nyt logo, kan dette i hvert fald klares, hvis det har interesse.

Fortsat god dag,

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 24. Jan 08
Skrevet kl. 11:47
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:18

Øhhh.....og hvorfor skulle det så være selvmord. Der er jo ingen der kender det i forvejenBig Smile

PS. Jeg synes i øvrigt at begge er flotte...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. Jan 08
Skrevet kl. 13:23

da jeg nu har en fysisk butik med det "sorte" logo så er jeg i tvivl om jeg mister de kunder som kender butikken i forvejen hvis jeg ændrer logoet.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:29
Jeg synes ikke, at du "skifter" logo. Jeg synes at du opstrammer dit nuværende - og det mister du ikke kunder på. De kan stadig genkende det.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:41

PeanutFoo:

da jeg nu har en fysisk butik med det "sorte" logo så er jeg i tvivl om jeg mister de kunder som kender butikken i forvejen hvis jeg ændrer logoet.

Det er vel ikke dine "fysiske kunder" der skal handle på din webshop, det vil da bare være dumt, din webshop skal jo have kunder fra andre dele af landet, så om dine kunder i din fysiske forretninger kan se nogen lighed mellem webshoppen og forretningen er total ligemeget, da dine fysiske kunder slet ikke skal komme ind på din webshop, det er jo ikke dem du skal til at sælge til over nettet. Det er alle andre.

PS. Det er jo stadig det samme logo, bare i en anden variation. Det er tydeligt at se de er ens.

Tilmeldt 24. Jan 08
Skrevet kl. 14:03

Det har du egentlig ret i. Jeg har bare gået rundt og tænkt loyalitet over for kunderne, men det er jo rigtig det du siger..Det er jo helst ikke dem der skal købe i webshoppen.

Tak for hjælpen

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 11:16

De er jo fuldstændig ens stort set, og bare det man kan kalde for en opstrammer. Igen må jeg drage en parallel til Shell's logo udvikling. Det har "forandret sig", men kun tidssvarende og stadig med solidt og entydigt budskab.

Og en kynisme-pille, så er det ikke selvmord at ændre et logo, hvis ingen kendte det tidligere. Tværtimod ville jeg betragte det som en ny start.

Fra Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:52

Enig - med et lille twist. Der er vel egentligt ikke tale om en decideret logo-ændring, da det oprindelige logo's grund-træk bibeholdes. Der er mange virksomheder, som har deres logo i to, tre eller flere varianter (både farve-veksling og s/h), til brug alt efter behov og medier.

Det vigtige er at fastholde "grundstammen", det let-genkendelige i sit bomærke. Resten vil kunderne se som fornyelse - om de så kan lide det eller ej.

Som jeg ser det, er da altså ikke tale om en radikal ændring i dit bomærke, men derimod en udvidelse af din primære / sekundære farvepalette. Altså ikke et selvmord - ikke engang et lille snitsår eller et blåt mærke fra løkken...

Jeg tror ikke på, du mister én eneste "fysisk" kunde på dette her, da du jo fastholder navn og sær-egne logotræk fra  den fysiske butik. Og så er betragtningen omkring "fysiske kunder contra web-kunder" bestemt også mere relevant end om dit logo er sort eller hvidt som bundfarve.

God arbejdslyst med udvidelsen. 

Keep away from people who try to belittle your ambitions Mark Twain ---- Ny hjemmeside på vej. Så bliv ikke skræmt af det, der ligger der lige nu.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)