Min kæreste og jeg var ude for noget værre møg i søndags. Vi havde været ude og kigge to gange på et hus, bød om lørdagen ca. 70.000 kroner under udbudsprisen. Et andet par havde også været ude og kigge for 3. gang om lørdagen. De fik til søndag eftermiddag for at give et bud. Det gjorde de ikke, og ejendomsmægleren ringede så til sælger. Sælger siger at hvis vi giver 10.000 mere, så vil de godt acceptere vores bud. Det siger vi til ejendomsmægler at vi accepterer. Ejendomsmægler ringer til sælger og siger at vi har accepteret. Nu er vi glade og nærmest opsiger vores lejlighed, sætter ting i gang og tror huset er vores. Mandag morgen viser det sig så, at det andet par har givet et bud lige lidt under udbudsprisen (vi må åbenbart ikke få at vide hvor meget)... Det tager sælger pludselig imod... Der bliver så ringet til os mandag eftermiddag og siger, at vi ikke kan få huset alligevel... Men vi kunne da få lov at give et bud... Hvad er den af ??? Så vidt som jeg har lært i erhvervsret, så er en mundtlig aftale da ligeså bindende som en skriftlig... Vi har jo også masser af vidner på det.... Nogen advokater der gerne lige vil af eller bekræfte dette, for vi er noget rystede over hele situationen og den dårlige etik/moral der har foregået her... |
Handel med fast ejendom kræver en skriftlig aftale. Og som man jo altid får at vide af mægleren (har købt bolig 4 gange, so I should know) kan man aldrig være sikker på noget som helst før sælger har underskrevet købsaftalen. Sådan er gamet bare.