Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS til sammenligningsportal?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kære Amino.

Jeg har fået - efter egen overbevisning - en hamrende god forretningsidé.

Problemet er, at jeg er marketing mand - ikke "EDB"-mand.

Jeg vil høre, om der er en form for software, hvor en kunde kan foresørge et produkt, og forespørgslen bliver formidlet til f.ex. 3 eller 5 virksomheder, som så kan give et tilbud, hvorefter kunden acceptere tilbuddet, og virksomheden betaler mig et gebyr.

Det er altså ikke et pricerunner-koncept, men et lidt mere kompliceret system. Jeg håber jeg har formuleret mig korrekt, ellers må I meget gerne spørge.

På forhånd tak.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste store CMS'er kan håndtere dit behov, men jeg er fan af Drupal. :-)

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

luskebuksen:
Jeg vil høre, om der er en form for software, hvor en kunde kan foresørge et produkt

Der findes en del af sådanne sites og sikkert også noget software man kan downloade og tilrette. Alterantivt så kan det også bygges delvis fra bunden (siger delvis fordi man tit bruger et CMS som grundbase og så bygger videre på det).

Så alt efter dine ønsker  - ja.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo egenligt det Pricerunner gør, er det ikke? Pricerunner dækker IKKE alle butikker men kun de der vil betale Pricerunner for at blive vist. Du vil så maksimere og sige at dine kunder ikke må se alle muligheder - Du vil dermed snyde dine kunder til at købe deres vare for dyrt!

1) Du skal have ret mange firmakunder før det er relevant at sætte maksimum antal priser til 5 (nu ved jeg ikke hvad du vil sælge)

2) Kan dine kunder gætte sig til at du ikke viser alle muligheder, så bliver du muligvis boycuttet og får dårlig score af dine kunder.

Hvis jeg f.eks. skal købe en radio, så forlader jeg dit site hvis ikke jeg kan se at du har ALLE de store billigeste butikker som f.eks. Pricerunner har, dvs. du kan godt snyde mig for viden om de små i markedet, men det er ikke hos dem man handler. Men hvorfor skulle nogen handle hos dig hvis ikke du prøver at skaffe de bedste priser/varer - så bruger man jo en anden.

Du har muligvis taget højde for førnævnte ting, og så skal du da bare køre derudaf, men jeg synes det ville være synd ikke at nævne det, hvis det er noget du har overset.

Jeg mener, du bør jo repræsentere en værdi for både handlende og dem der shopper, mens du selv får et udbytte. Jeg kan bare ikke se at det er godt for den der shopper.

Mvh

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du skal beskrive konceptet mere detaljeret. Kom gerne med et eksempel og beskriv processen nøjagtigt.

Som jeg forstår det kan en bruger fx. efterspørge en Iphone6 eller lign., og så få 5 tilbud? 

Forretninger skilter dog allerede med deres priser og som Mr. A er inde på, så kan pricerunner netop det og google er ved at følge med prisoverslag øverst i søgeoversigten med billeder og priser.

Det enkelte firma skal også bruge tid på at sende en pris til hver enkelt forespørgsel, og vil de være interesseret i det medmindre avancen er høj? Måske kan mindre online sites være interesseret i at få omsætning den vej, fordi de er nye eller lign., men vil du kunne få de store med?

Men jeg kunne godt finde på at bruge en sådan tjeneste i stedet for at pløje rundt på en masse sites som jeg plejer herunder pricerunner. Pricerunner har ikke alt, så det er kun til supplement. Jeg ville dog stadig kontrollere om prisen er god efter jeg har modtaget den, men forespørgslen kan jo ikke skade ; )

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.

Tak for jeres tid og svar, jeg beklager jeg ikke har svaret tilbage, men jeg vurderede at det var spild af tid, men jeg kan altså ikke lade min idé ligge.

Konceptet er en del mere kompliceret, end Pricerunner, og jeg beklager hvis jeg har formuleret mig dumt. Den idé jeg har, ligger meget tæt op af AutoButler.dk, bare i en hel anden branche, i et endnu ikke overtaget marekede, hvorfor jeg kan være firstmover.

Altså, jeg mangler et system som fungerer således: Kunde opgiver sine ønsker. Via nogle algoritmer, finder systemet de tre mest habile leverandører til opgaven i udbud. Herefter afgiver leverandøreren tilbuddet, og til sidst vil der være en samlet oversigt, hvor kunden kan se og sammenligne de tre tilbud.

Håber det giver mere mening. 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svaret. Så fik jeg da sat navn på.

Forskellen på mit koncept, og f.ex. Autobutler er, at der en difference i det produkt jeg vil formidle, hvorfor leverandørerne ikke kæmper direkte mod hindanden.

Dvs; kunden har en forestilling om, hvordan det skal være, og der kommer herefter tre tilbud, som kan være vidt forskellige, men inden for samme pris. 

Håber det giver mening. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers så læg et indlæg ind i Amino Freelancer så vil du få bud på at få sådan et lavet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)