Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Islamistiskehackere på vores site her til morgen

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal da lige love for jeg nær havde fået morgen-kaffen galt i halsen; klikkede omkring vores portal, som vi bruger for intern kommunikation, nyheder og vice-versa, men blev mødt med en hilsen fra en islamistisk hacker, der kalder sig for X-master of Islam and Mohammad...

Nå da da - på velkomst siten havde han skrevet en masse crap:

We Are Guard Of Turkey & Islam ! [ We Are Here To KiLL .Dk / .It ]

While All Islam World regard with reverence to your prophet and address him a s Hz. ISA A.S ( Christ ) ( putting a holy prefix in front of his name ), You keep abusing, Islam''s almighty Prophet with disgusting and disgraceful cartoons using excuses of freedom of speech.

No doubt, Hz. Isa ( Christ ) would dislike and hate your nation.
We Will be Your Curse on Cyber World !

" Tüm islam alemi sizlerin peygamberine Hz.isa A.s''a (hz.) hazreti s


Nå da da - skal da love for hackeren smører tykt på ;-)

Anyway, jeg tog straks fat i vores webmaster, som har haft dialog med udbyderen af webhotellet - angiveligt skyldes angrebet et Windows hul, men det ville blive rettet med en nye firewall henover dagen...

Det er sikkert en 14-årig knægt der har siddet og leget i nat ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er utroligt at nogen ikke har andet at lave. Det samme med vira og hvad der ellers bruges en masse tåbeligheder på. De skulle se at få sig et liv.

Ja, Lasse, undskyld dat det gik ud over dit indlæg - jeg bliver bare så irriteret over sådan nogen fjolser.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/28/2006 12:38:36 PM Forfatter: JakobN

Ja, Lasse, undskyld dat det gik ud over dit indlæg - jeg bliver bare så irriteret over sådan nogen fjolser.


Det er da helt ok, Jacob ;-)
Man skal jo have luft for sin harme - om det er i relation til mit indlæg eller et andet - er for så vidt underordnet ;-)
 
Lasse
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror desværre ikke at det er nok at opdatere din udbyders firewall, for det fjerner ikke det hul der ligger i jeres cms system. I bør bede dem om at kigge deres logfiler igennem og finde/samt rette hullet.. og det kan desværre tage tid :S

Men jeg vil da gerne høre hvordan jeres udbyder håndtere sagen, så skriv endeligt mere info..

mvh
Brian Knudsen
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

vis man vælger en "professionel" udbyder så er det satme også deres ansvar at undgå sådan noget her sker. Jeg ville afkræve en MEGET OMHYGGELIG redegørelse fra dem og først derefter overveje om jeg ville blive hos dem. Jeg synes du skal fortælle dem at medmindre de kan komme med en tilfredstillende forklaring køber du ikke mere af dem.

Ja, hackere der laver den slags er naturligvis nogle svin, men det er sgu udbyderens ansvar at "låse" døren ordenligt så alle og enhver ikke bare kan vade ind. Det er bl.a. det man betaler for - og det har du ikke fået.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
vis man vælger en ''professionel'' udbyder så er det satme også deres ansvar at undgå sådan noget her sker.
 
Enig, men uden at kende konkrete statistikker, tror jeg at størstedelen af denne type angreb sker gennem hullet software, som kunden selv har installeret.
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjaa nu viser de sidste par ugers angreb en tydelig tendens til at folk har brugt for mange penge på SEO og for lidt på SOS (Security On Site).
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Heldigvis er jeg ikke involveret i valget af udbyder ;-)
Så genere jeg heller ikke nogen ;-)
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

> Tjaa nu viser de sidste par ugers angreb en tydelig tendens til at folk har brugt for mange penge på SEO og for lidt på SOS (Security On Site).

Gider du at forklare lidt nærmere hvad du mener SEO har med sagen at gøre? Jeg kan overhovedet ikke se sammenhængen.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Med glæde:)

De fleste steder jeg kigger ved web og grafik firmaerne er SEO noget af det første og største de slår sig på. SEO mener jeg Seach engine optimised.
Mange af de cms systemer der kommer ud er direkte hullet og sikkerheden er desværre en by i rusland, samt hvis de bruger alternativer hvor der køre mange kopier er det sjældent at de bliver opdateret, der skriver jeg at folk nok skulle have brugt lidt flere penge på sikkerheden. Hvad hjælper det at man ligger i toppen på et givent produkt/ord/navn eller tekst sætning hvis det første den potentielle kunde får smækket i hovedet er et lig i en galje, eller dannebro der hænger i flammer. Kunden er mistet og tiltroen til at man har styr på sin virksomhed er lig nul.
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)