I kan jo selv - det er bare at sætte jer godt ind i det - men der er mange der stifter for nogle tusinde kroner og så er I nok mere sikre.
2 holding stiftes først og de stifter så sammen drift. Husk lige der er omkostninger ved alt dette. Hvert selskab skal, uanset løn eller omsætning - også de to holding, være dækket af en arbejdsskadeforsikring for ejeren = 3 selskaber skal være omfattet = nok mellem 2 og 4.000 kr i mange fald. Dertil hver sin erhvervskonto i bank - fra 0 til 3.000 kr typisk per selskab og så er der årsrapport hvor i sammenkører drift og holding + selskabsselvangivelserne - mon I kan det selv? Ellers 3 selskaber, let 4-8.000 kr per selskab. Hertil - omkostningsbestemt, også risiko for lovpligtig erhvervsaffald afgift (uanset affald eller ikke)
ET selskab kan let koste mellem 4 og 10.000 per år med alt. (minimum nok ca 1500-2000 til den lovpligtige arbejdsskadeforsikring hvis I kan få erhvervskonti i banken uden stiftelsesgebyr og årsgebyr OG selv kan klare alt med regnskab og selvangivelse)
Derfor er selve stiftelsen ikke nødvendigvis den højeste omkostning, og det kan ofte godt betale sig at være sikker på at få alt med. Det er SÅ let at glemme ting, lige fra den separate momsregistrering, til digital postkasse, ejerregister mm
Husk også en ejeraftale selv om I er bror og søster, det er supervigtigt.
Overvej min bog om IVS som også tager jeg igennem meget af det + ejeraftale og senere skat, moms osv http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html
vh John Hannover