Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er bange for at fejle

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Amino.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte dette oplæg, så jeg tror bare jeg vil præsentere mig selv. Jeg er en 17 årig dreng, jeg har kun .9 afgangs eksamen. Ingen andre uddannelsers eller økonomi.

Mit liv er ikke gået som jeg lige havde planlagt det, faktisk, er det gået af helvede til. Jeg bliver snart 18, uden uddannelse, uden nogen økonomi, uden venner, uden nogen form for opsparing og uden nogle ambitioner. Gennem min barndom føles det som om at jeg kun har fejlet og alting bare har gået galt. 

Nu til hvad jeg egentlig ville have det er oplæg til at handle om, jeg har længe haft en drøm om at starte mit egen virksomhed/firma, og jeg har haft mange ideer. Mit problem er bare, økonomisk står det skidt til. Jeg har så fået en anden idé med at starte et website eller webshop, jeg tænker noget i retningen af dropshipping eller affiliate marketing. Jeg har ingen/lille erfaringen med at lave hjemmesider, men jeg har erfaring med at shoppe online og SEO. Jeg har brugt mange timer med at læse danske og engelske artikler og researched om alt det her. Jeg tror jeg har en ok forståelse af hvordan og hvor ledes. 

Hvis det er en generøs person der kan hjælpe mig lidt på vej, hvad er den billigste mulighed, udfra det jeg skriver her tror du, jeg har en chance at opnå noget some helst? 

Hvis jeg skulle gå i gang, bliver jeg nødt til at tage et lån af et familiemedlem, og så vil jeg stå helt alene med at sætte min hjemmeside op. Hvis der er nogen der har en succes historie må du meget gerne skrive den nedenfor, ærlig talt er jeg meget deprimeret og kunne godt bruge noget motivation.

 p.s undskyld for at det her er så trist og mørkt, men det er min virkelighed.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tracer

Sikke et flot indlæg! Det kræver sgu lidt nosser sådan at stille sig op på den måde - godt gået! YesSmile

Jeg vil rigtigt gerne tale med dig - men jeg tror, at inden du begynder at tænke alt for meget i webshop, karriere osv., at du 'lige' skal have nogle følelser og tanker sat lidt på plads..

Du må endelig bare ringe til mig - jeg er temmelig rar, så du skal ikke holde dig tilbage Skype-Blush

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ring du til Lars Larsen om spørg hvilket uddannelse han har - muligvis fik han 8. klasse med, så det med uddannelse er ikke altid nødvendigt, så længe man kan arbejde hårdt .......

Lad nu være med at kigge bagud, som L.O.C synger at "livet skal skrives med ar" så kig fremad og kom udover stepperne

Jeg ved ikke noget om din økonomi, men hvorfor tror du det er nemmere at være selvstændig end at få et helt almindelig arbejde?

Så mulighederne er mange, du er 17 år, har hele livet foran dig og alle muligheder er åbne - det handler bare om at du skal tage dem....

Go' kamp ;-)

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tracer:

Hej Amino.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte dette oplæg, så jeg tror bare jeg vil præsentere mig selv. Jeg er en 17 årig dreng, jeg har kun .9 afgangs eksamen. Ingen andre uddannelsers eller økonomi.

Mit liv er ikke gået som jeg lige havde planlagt det, faktisk, er det gået af helvede til. Jeg bliver snart 18, uden uddannelse, uden nogen økonomi, uden venner, uden nogen form for opsparing og uden nogle ambitioner. Gennem min barndom føles det som om at jeg kun har fejlet og alting bare har gået galt. 

Nu til hvad jeg egentlig ville have det er oplæg til at handle om, jeg har længe haft en drøm om at starte mit egen virksomhed/firma, og jeg har haft mange ideer. Mit problem er bare, økonomisk står det skidt til. Jeg har så fået en anden idé med at starte et website eller webshop, jeg tænker noget i retningen af dropshipping eller affiliate marketing. Jeg har ingen/lille erfaringen med at lave hjemmesider, men jeg har erfaring med at shoppe online og SEO. Jeg har brugt mange timer med at læse danske og engelske artikler og researched om alt det her. Jeg tror jeg har en ok forståelse af hvordan og hvor ledes. 

Hvis det er en generøs person der kan hjælpe mig lidt på vej, hvad er den billigste mulighed, udfra det jeg skriver her tror du, jeg har en chance at opnå noget some helst? 

Hvis jeg skulle gå i gang, bliver jeg nødt til at tage et lån af et familiemedlem, og så vil jeg stå helt alene med at sætte min hjemmeside op. Hvis der er nogen der har en succes historie må du meget gerne skrive den nedenfor, ærlig talt er jeg meget deprimeret og kunne godt bruge noget motivation.

 p.s undskyld for at det her er så trist og mørkt, men det er min virkelighed.

Hold nu op - du er 17 og tænker som en på 40 i den værste midtvejskrise - det skal du have løst inden noget andet. 

Du vil fejle igen og igen og igen - ligesom alle os andre... indtil du har erfaringen og/eller er heldig.

Hvis dit sind er som du skiver, så skal du tage fat et helt andet sted...

Find en mentor, en du ser op til, en rolle model og så hægt dig på alt hvad du kan.

Lær - gå i skole, følg kurser, se youtube what ever  sug viden til dig som intet andet betød noget. Jeg vil ønske jeg havde brugt mere tid på at suge viden da jeg var 17 - desværre brugte jeg min energi på at imponere Maja - men hun var ikke imponeret - hun ville hellere have en cool fyr med det rigtige hår - i dag er den cool fyr med det rigtige hår revisor... ikke noget ondt om revisorer - men cool er de nok ikke - jeg er nørd og cool nok om ikke andet så i mine øjne :-)

Du skal tage fat et andet sted end det du har gang i her... 

/S

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Der er ikke andet for end at undersøge markedet og kaste dig ud i noget, hvorefter du kan blive dygtigere. Selv startede jeg som 16-årig, hvorfor jeg ved, hvordan det er som ung; men det har ikke afskrækket mig, tvært i mod - man har masser af fordele som ung (hvis du spørger mig), og det handler om at fokusere på dem. 

Kan jeg hjælpe med noget, så er jeg kontaktbar her: http://kaspermfriis.dk - jeg GLÆDER mig til at høre fra dig. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg var dig, ville jeg starte på en uddannelse, indenfor noget som interesserer dig. Det vil give dig mere struktur på din hverdag, give mulighed for at møde nye mennesker, lære noget der kan vise sig at være nyttigt og ja, evt. få SU. Ved siden af kan du starte din virksomhed op, eller få de kompetencer du evt. mener du mangler.

Jeg havde engang en skør professor i Matematik på universitetet, og han sagde altid, at alt læring kommer fra hånden, og vandrer op til hjernen. Det gav ikke meget mening dengang, men i dag forstår jeg hvad han mente. Du kan lære en masse ved at læse artikler og se YouTube videoer, men du skal have fingrene i tastaturet, og prøve forskellige ting af, inden du rigtigt lærer det. Når man begynder at arbejde med ting, finder man først rigtigt ud af hvordan de fungerer. 

Mit råd er altid, at aldrig starte virksomhed med lån. Enten sparer man op, eller tjener penge ved siden af. Ting tager altid længere tid end man forventer, og hvis man lever for lånte penge, er man utrolig følsom overfor uforudsete situationer, som ofte kommer. Jeg tror at man har større mulighed for at overleve og få succes ved at bootstrap'e sin virksomhed.

Alle har chancer for succes. Hvis man har kompetencer, vilje og et produkt/service som giver værdi for kunderne, så har man en chance. Kunder vurderer dig på hvad du tilbyder dem, ikke på hvad du eventuelt måtte have begået af fejl tidligere i livet.

Held og lykke!

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu kender jeg ikke dine omstændigheder, men hvis du har fysikken til det - så find et fysisk "lortejob". 

Det er et godt tidspunkt at gøre nu, hvor påsken og sommerferien starter. Her er det nemmere at få et ufaglært arbejde. 

Du skriver du er uden ambitioner og du er deprimeret. Det lyder jo som om du har ambitioner, og et fysisk knoklearbejde kan virkeligt sætte humøret i vejret i form af at du føler der er brug for dig, du møder nye mennesker og får bevægelse - og måske begynder du at kede dig så hurtigt at du får motivation til at tage en uddannelse og/eller starte virksomhed. 

Held og lykke med det :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu snakker du om affiliate marketing og SEO. Hos Unoreuro kan du for ca 37 euro faa dig et domænenavn og webhotel hvor du kan installere en wordpress side. paa

Find et emne som du finder sjovt og skriv om den , lav en siden om dette emne. Se hos https://www.partner-ads.com/dk/ om der er nogen kampagner som passer til dit emne saa kan du sætte noget affiliate reklame paa. Og saa bare teste og afprøve det du ved om SEO og lege med det. Webshop ville jeg nok ikke anbefalde dig at kaste dig ud i nu. Prøv dig først dig frem med en wordpress side og af. marketing. Det koster meget lidt at komme igang og saa din tid.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 24
Fra  Events4All Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjekkede lige din hjemmeside. Thumbs up, og et like på facebook her fra. 

Fantastisk arbejde.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)