Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg vælge multimediedesigner uddannelsen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter lang tids søgen efter den rette uddannelse, er jeg stadig i tvivl om jeg nu vælger det rigtige. Jeg er interesseret i at arbejde med at designe og vedligeholde websider, samt noget med markedsføring, SEO osv. 

Jeg er vægter mest design og markedsføring, fremfor kodning, og synes at multimediedesigner udd. lyder umiddelbart som den vej jeg skal gå. 

Er der nogen af jer herinde, der ved lidt om uddannelsen? :-)

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige været til møde med en uddannelsesleder på Multimediedesigner så sent som i eftermiddag :)

Det bliver kun digital design, altså intet med at tegne i hånden og lignende. Der kommer noget kodning, men det er hovedsageligt php med funktioner der skal bygges op, jquery, responsiv design, css og php men ikke dybere kodning. Markedsførings var der vist ikke ret meget af men SEO kommer man ind over. Jeg er helt klart blevet solgt og søger selv ind til sommer, må man spørge hvor i landet du vil søge? :)

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev færdig med multimediedesigner uddannelsen for snart 2 år siden på Dania i Skive.

Jeg har hørt at de gør det lidt forskelligt afhængig af hvor i landet du tager uddannelsen, så det er ikke sikkert at det fungerer 100% ligesom det gjorde for mig i Skive.

Det er en meget bred uddannelse, hvor man for lov til at prøve nogle forskellige ting af. Da jeg tog den var der 4 store emner som der blev undervist i:

Design, simpel web kodning, markedsføring samt organisation og virksomhed.

Det var klart design og kodning der blev lagt mest vægt på hos os. Når man så når lidt hen får man lov at vælge indenfor hvilket område man gerne vil uddybe sig og skrive opgave omkring.

Så det er en god uddannelse hvis man er lidt i tvivl omkring hvad det er man gerne vil indenfor det felt, da man kommer bredt omkring. Da jeg var færdig var jeg lidt i tvivl omkring hvad jeg gerne ville da de kompetencer man havde fået var rimelig bredde, men man havde ikke fordybet sig i noget specielt emne som sådan(jeg havde lidt i kodning, men ikke kompetencer nok til at lande et job). Så det jeg gjorde efter jeg var færdig, var at starte min egen webshop for at holde det ved lige jeg har lært, samt udvikle mig selv lidt (som man er rigtig godt klædt på til efter denne uddannelse). Og det er faktisk i den tid jeg syntes man lærer mest når man står på egne ben. Det ledte så til et job efter 1 års tid som selvstændig, hvilket jeg stadig er ved siden af arbejdet i dag :)

Håber det giver et billede af uddannelsen :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Jeg har i hvert fald fået et bedre indblik i hvad uddannelsen går ud på, og jeg tror at jeg vælger den. 

Til Mads: Jeg bor i Sønderborg, men jeg overvejer at tage uddannelsen i Århus. Jeg er dog først færdig med min HF til Januar, som ville blive der jeg søger ind :-)

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Tilmeldt 20. Mar 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charlotte,
Jeg bliver da lidt nysgerrig på hvad du fandt ud af🙂
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)