Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor tilbagegang i besøgstal - kan I hjælpe med at finde årsagen?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg kan se, at en anden gut her på Amino spurgte om det samme (og fik en masse gode input), så jeg håber, at I også vil hjælpe mig.

Mit website (www.fedttoej.dk) kørte rigtig godt i 2015 (800-1000 besøgende om dagen), men i slutningen af 2015 fik det et hak nedad. Lige siden er trafikken sivet, og nu er jeg nede på ca. 60-80 besøgende om dagen.

Som ham den anden gut, har jeg prøvet en masse forskellige tiltag, men intet har hjulpet.

Lige nu er google stort set holdt op med at indeksere mine sider, så et eller andet må være rivende galt.

Kan I se hvad der skulle være galt?

På forhånd tak.

PS.

Jeg ved godt at jeg har omkring 700.000 indekserede sider, men stort set alle de sider er gammelt indhold, som blev indekseret for lang tid siden.

næsten ingen nye sider bliver indekseret, og alt det gamle indhold ligger cached i gammelt design.

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Fra Assens
Tilmeldt 17. Mar 17
Indlæg ialt: 47
Fra  Dansk Højtryk A/S Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det kunne næsten lyde som om en opdatering af google har ændret din indeksering.

Jeg er ikke sikker overhovedet, men har du nogensinde købt links, eller betalt et seo bureau for linkbuilding eller for at "Få dig op på plads nr. 1"?
Hvis du har det, så kan det være at Google har opdaget det og straffet dig. 

Ellers kan du måske fortælle om hvordan din hjemmeside tabte besøgende? Skete det lige pludselig? Eller har den stille og roligt gået nedaf i løbet af de 2 år?

IT-ansvarlig hos Dansk Højtryk A/S. Vi sælger professionelle højtryksrensere på vores nye webshop www.danskhojtryk.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden fra www.fedttoej.dk fungerer ikke

www.fedttoej.dk omdirigerede dig for mange gange.

ERR_TOO_MANY_REDIRECTS
Det der er ikke så smart. Måske du trænger til en oprydning.
I øvrigt er der mange varegrupper, hvor der ikke er billeder af produkterne, og hvor teksten åbenlyst er kikset.
60511 RYGSÿK DAMETASK PU, Me...
Den slags sælger ikke særlig godt.
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring d. 20. november 2015 kom der et drop på ca. 30% fra den ene dag til den anden. Siden da er trafikken bare sivet lige så stille.

Det eneste jeg gjorde op til den dag var at tilføje 2-3 affiliate links (hvor jeg glemte nofollow) ifm. black friday. Da jeg så droppet, skyndte jeg mig at pille de links af igen. Men det hjalp selvfølgelig ikke.

Jeg tænkte også, at det kunne være en opdatering fra google, der er blevet bedre til at spotte "tyndt indhold". Men jeg har været i kontakt med andre folk, der har affiliate sites med endnu tyndere indhold end mit, og de er ikke blevet ramt.

Jeg har ikke købt links, men jeg har fundet en masse "Spam-links" til mit website, som jeg så har disavowed (google disavow tool).

Men med et drop på over 90% besøgende og det faktum at google næsten er stoppet med at indeksere mine sider, tænker jeg at der er et eller andet fuldstændig galt med mit site... Jeg kan bare ikke hitte ud af hvad?

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann - Hvordan skete det??? Jeg har aldrig oplevet, at forsiden skulle redirecte?

Og hvad er det for nogle varegrupper, hvor der ikke er billeder i og hvor teksten er mærkelig???

Kan du sende et screen shot? 

Hvis google oplever det samme som dig, kan jeg da godt forstå, at de ikke kan lide min side...

Du må meget gerne sende mig noget mere info om det du oplever

På forhånd tak

Mvh

rasmus

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har oplevet et brat fald og følgende en sivning.

Faldet er sikkert resultatet af en ændring i Googles beregning af rang. Der skal du søge nærmere på hvad der kom af updates fra Google omkring den dato du skriver. Det var årsagen til den anden persons bratte fald, og så fordi hans linkprofil ikke var så naturlig som han forventede. Har du selv tjekket det på din side?

Som jeg husker det, så er der kommet flere og flere store spillere der sælger tøj online og jeg har aldrig hørt om dit site før nu. Jeg forestiller mig at kunderne simpelt hen siver andre steder hen af mange forskellige årsager fx. at de andre reklamerer mere, har bedre priser, gratis fragt og retur osv. Det har jeg ikke undersøgt, men er blot bud.

Dit site kan sikkert også SEO optimeres, hvis jeg google "fedt tøj" så ligger den side nummer 8 eller 9. Tænker det ville være godt at få nogle SEO folk til at køre en rapport på dit site eller henvise til et sted du selv kan gøre det.

Jeg ved ikke hvor meget du reklamerer og hvor, men jeg ved at der er hård konkurrence, og at dine konkurrenter er aggressive.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra Assens
Tilmeldt 17. Mar 17
Indlæg ialt: 47
Fra  Dansk Højtryk A/S Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig hvad angår at kunderne måske også er gået et andet sted hen? Jeg havde heller ikke hørt om shoppen, og jeg har aldrig rigtig fundet nogen reklame for den. Men så igen, det ville jo så heller ikke være passende i forhold til min big data.

IT-ansvarlig hos Dansk Højtryk A/S. Vi sælger professionelle højtryksrensere på vores nye webshop www.danskhojtryk.dk

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tak for dit svar.

Hvordan laver jeg en linkprofil? Jeg har været inde i webmaster tools, fundet de links, der så spammy ud og sat dem på disavow-listen.

Jeg reklamerer ikke og har aldrig gjort det. Mit site lever 100% af trafik fra google. Så det har ikke noget at gøre med priser, fragt osv.

Som du selv skriver, rankerer jeg ikke engang på mit eget navn. Det vil sige, at der er et eller andet der gør, at google ikke kan lide min side mere. Jeg skal "bare" finde ud af hvad. 

Min tanke er, at når jeg har mistet over 90% trafik fra google, og google næsten er holdt op med at indeksere/crawle mit site, må der være et eller andet grundlæggende galt.

Det kan sagtens være en opdatering i deres søgealgoritme, men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at løse det. Det er derfor jeg spørger om hjælp :-)

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Det er ikke et spørgsmål om kunderne går et andet sted hen. Den direkte trafik har altid været tæt på 0.

Alt trafik kommer fra google-søgninger. Og da google har "degraderet" min side, kommer der næsten ikke nogen besøgende mere.

Det er derfor jeg spørger om hjælp til at finde årsagen til at google har degraderet siden.

Mvh

Rasmus

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)