Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befording

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Fra  WieseServices Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Har lige et issue med befordring som jeg ikke kan gennemskue.

Jeg er ansat som konsulent i mit eget selskab (IVS) og udbetaler løn via Danløn.

Jeg har kontor i horsens hvor jeg 1 gang om ugen sidder, resten af tiden på et kontor ved en kunde i aalborg.

Her kommer spørgsmålet, hvordan takler jeg dette med befordringen?

Mere så jeg får mere ud af det på den korrekt måde?

På forhånd mange tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08

Det store spørgsmål er OM du faktisk er egentlig selvstændig. Alt for mange fakturerer honorar eller løn ved at stifte selskab og det kan koste mere end 100% i skat, lige som man ikke kan veksle befordringsfradrag om til kørselsgodtgørelse fradrag

Hvis du er egentligt 100% selvstændig og tager en helt reel løn, så kan du udbetale kørselsgodtgørelse efter omhyggelig kørebog. Ellers kan du ikke

Pas på, for det kan være dyrt, hvis du kun har en kunde og rent faktisk slet ikke er egentlig selvstændig i IVS - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

vh John Hannover

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Fra  WieseServices Skrevet kl. 10:02

Hej John

Tak for svaret.

Jeg er lønmodtager og ansat, har også min bror som er ansat i selskabet, så det er ikke som honorarmodtager.

Så jeg fakturer kun en konkret månedsløn ud til mig selv efter den faste løn sats jeg har givet mig.

Så af firma udgifter har jeg løn til mig selv og lidt kørselspenge hvis jeg skal ud til en anden kunde.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)