Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan selvangiver jeg en omsætning på 0 kroner?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære iværksættere,

Jeg står med et lidt pudsigt problem. Jeg har i 2016 været lønslave og har fået barn, så jeg har ikke haft tid til også at lægge timer i min lille virksomhed. Derfor har min omsætning været på nul kroner.

Det vil tastselv på skat.dk imildertid ikke acceptere. Når jeg skriver 0 i 111 får jeg følgende melding:

"Hvis du ikke har drevet virksomhed i indkomståret 2016, skal du i stedet udfylde rubrik 71 med ophør af virksomhed."

Men jeg har imidlertid ingen intentioner om at lukke mit firma. Er der nogen, der ved, hvordan man selvangiver en omsætning på 0 kroner - uden samtidig at blive tvunget til at lukke butikken?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40

Har du ingen udgifter haft heller ??

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:02

Kan du ikke bare skrive 1krone i indkomst eller måske 100kr.? Tror de vil runde beløbet ned ved 1 krone og du overlever nok også at betale skat af 100 kr.

Men det er nu ikke noget jeg har hørt om før, men IT firmaet har sikkert bare ikke taget højde for den sitution.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10

prøv med 1 krone  men risiko er at skat på et tidspunkt ikke længere accepterer dig som erhverv og dermed mener du har hobby bare. For at drive et CVR med momsregistrering skal man drive det erhvervsmæssigt, så det kan ikke sove for evigt med en personlig virksomhed

vh John H

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)