Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min potentielle løn realistisk?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg står i den situation, hvor jeg nu har mulighed for at få et job som konsulent.

Jeg er nyuddannet cand. merc (december 2016), og har nu  - igennem et konsulenthus - fået mulighed for at starte på et job (fuldtid. 37timer/u) med en timeløn på 222. Stilling udløber den 31. dec 2017, hvor jeg så skal håbe på at jeg kan få et andet job igennem konsulenthuset eller på egen hånd. Stillingen er så ude hos en af konsulenthusets kunder.


Umiddelbart er det en ok start løn for en nyuddannet, men lønnen inkluderer alt; ferie, feriepenge, pension (de betaler intet), sygdom(her har jeg så mulighed for sygedagpenge) osv. hvorfor jeg bliver lidt forvirret.

Jeg kan ikke rigtigt blive klog på, om det er ok og at jeg bare skal tage imod jobbet - for synes ikke rigtigt at jeg kan tillade mig at vente længere....eller ??

Jeg ville sætte pris på enhver feedback :)


MVH

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du et bedre alternativ? hvis ikke, synes jeg du skal tage imod det.

jobbet er jo "kun" indtil december, så du skal allerede igang med at kigge efter næste job.

lad dig ikke være afhængig af huset.

+ 35.000kr (222kr x 160 timer) er en OK startløn også selvom det er inklusiv pension. 

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Nej nemlig, jeg har ikke noget andet lige nu, og jeg kan jo ikke vente på at jeg får svar fra andre stillinger jeg har søgt.

Synes du jeg kan tillade mig at forhandle? Jeg vil heller ikke have at de ser mig som "negativ", plus fordi jeg jo heller ikke reelt har noget erhvervserfaring fra sådan en stilling.

Eller skal jeg bare tage imod det, og så kan jeg forhandle i tilfælde at de har en ny stilling til mig efterfølgende eller at stilling bliver forlænget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke tage stilling til størrelsen af lønnen MEN jeg ville være skeptisk overfor det konsulenthus eller hvem der betaler dig. Ferielov er ufravigelig, så ansætter man, så der ikke spares feriepenge op, så er det rent ud ulovligt, og der ville jeg blive skeptisk overfor deres setup. Jeg går ud fra du funktionæransættes som fuldtids når det har relation til noget cand.merc. Der vil også være klare regler om sygdom og opsigelse rent faktisk. Pension kan de godt holde ude. Læs funktionærloven ved at google den.

Jeg synes du skal få en fagforening til at se på det hvis du er i tvivl, for et set-up med funktionæransættelse uden ferie og sygdom peger ret meget i gal retning

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John.

Mit gæt er at de prøver at ansætte dig som "selvstændig" konsulent, altså freelance eller lign.

Det er svært at give gode råd uden at vide mere. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John

Lønnen kan virke rimelig, men de er da nødt til at overholde funktionærloven, og det gør det beskrevne setup ikke.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg vil ikke tage stilling til størrelsen af lønnen MEN jeg ville være skeptisk overfor det konsulenthus eller hvem der betaler dig


Det kan også være de mener, at hun selv skal betale sin ferie i 2017, da der sandsynligvis ikke er optjent ferie.

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Der står, at jeg er berettiget til ferie efter den gældende ferielov.

Dog står der under løn-afsnittet, at lønnen er en totalpris der indeholder alt, såsom ferie, feriepenge, andet fravær.

Ved sygdom: Der udbetales sygedagpenge under sygdom i overensstemmelse med gældende dagpengelov.

Pension: at jeg selv bestemmer om en andel af lønnen skal gå til dette.

Jeg er tilknyttet dette konsulenthus, men jeg får kun løn når jeg er "ude på en opgave", hvorfor de jo egentlig i dette tilfælde fungerer som en mellemforhandler

Med venlig hilsen

Julie

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på du kan trække en statistik over startløn til din uddannelse. Som tommelfingerregel skal man gange med ca. 2 når man selv skal betale for ferie, pension, sygedage, kursur mm.

Hvis ikke du har fået et job siden December 2016, så tikker uret også i forhold til at komme i gang eller læse videre og erfaringen i et job må vægte højere end lønnen.

Jeg antager at du er tilmeldt en A-Kasse når du er nyuddannet for at sikre dine dagpenge og muligvis også en fagforening, så hiv dem indover også i forhold til kontrakten og lønniveau. 

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor overhovedet have så meget fokus på lønnen, du er nyuddannet og medmindre du har 3 børn, bil og stort hus - så har du måske ikke de store faste omkostninger, så om du får 30.000, 35.000 eller 50.000 er måske ikke så vigtigt. Langt vigtigere er vel om jobbet er spændende, om du kan udvikle dig i jobbet, møder nogle spændende mennesker som du kan bruge som netværk i fremtiden - de ting er da langt vigtigere end om 35.000 om måneden er OK, specielt fordi du ikke lige har noget alternativ.

Så hold fokus på jobbet og ikke lønnen, det skal nok komme af sig selv, når du har bevidst hvad du er værd ;-)

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)