Han har omdirigeret trafikken fra det /24, jeg sider på lige nu, men det er næppe en særlig holdbar løsning, da jeg er på mobilt internet.
Min udbyder er mtel.bg, som minimum er på størrelse med yousee. Lucas har svaret at det må være op til udbyderne at løse problemet.
Når han kan finde på at udelukke så stort et netværk i et andet eu-land, er det ikke en host jeg vil bruge.
Der er specifikke netværk i flere lande som er helt udelukket fra at tilgå vores servere, men vi er ikke en dum udbyder, så tjekker faktisk hvad vi blokere - det er kun meget sjældent at subnets som er tildelt et datacenter bliver brugt til consumer forbindelser, hvilket betyder at der kan være et block.
Grunden til vi har blokeret for nogle netværk (nuværende 3, og mindre end 200.000 IPer), er fordi at mere end 80% af de IP'er på disse netværk har været dele af større botnets.
Vi udelukker ikke netværk udover hvis vi finder et behov for det - udelukker vi noget, så gør vi det meget forsigtigt da vi netop leverer trafik til stort set alle lande i hele verdenen.
Med det sagt - din udbyder (mtel.bg) havde et routing problem via NTT og HE.net (to store Transit udbydere), til og fra specifikke destinationer mod m247.com som vi bruger til vores CDN POP i Romænien.
At der var et routing problem mellem 2 meget specifikke udbydere mod meget specifikke netværk, er langt mere normalt end du måske regner med, og de løser ofte sig selv (hvilket også blev gjort her). Nu er trafikken mellem de 2 netværk generelt lille, så begge udbydere tog ting en smule mere roligt end de ville hvis det var mellem 2 store netværk. De prioritere ting efter hvor stor effekt det har.
Vi reroutede det /24 subnet som du var i til Amsterdam - fordi mængden af trafik vi har fra din udbyder er utrolig lille (mindre end 5% af alt vi modtager fra Bulgarien) (generelt på alle servere vi har), vel og mærke vi faktisk levere en del trafik til kunder i Bulgarien.
Så det er fint at du ikke vil bruge os som udbyder, det behøves du skam heller ikke Men routing problemer er en helt normal ting, som sagt går i sig selv til tider indenfor få minutter, andre gange nogle timer, og tilfælde nogle dage baseret på prioriteter mellem de forskellige udbydere.
Hosting4real's egen hjemmeside virker ikke i alle eu-lande, da de ikke (ifølge Lucas) har forbindelse til hans cdn-udbyders net i Romænien.
Fordi vi æder vores egen hundemad og bruger vores eget CDN - vi har forbindelse til vores CDN udbyders net i Romænien, men transit udbydere mellem *dit* netværk og m247 i Romænien havde nogle tekniske problemer.
Så vi har fint kontakt, men vi kan ikke løse et netværksproblem hos vores leverandørs leverandører - alt vi kan gøre er at route specifikke netværk via et andet netværk, og vi tog specifikt det /24 subnet som du var i, fordi at netop mtel laver minimal trafik - især via vores CDN.
Nu i dette tilfælde stod problemet på fra kl godt 14.50 d. 18 maj indtil 03.20 d 19 maj.
CDN trafik sendt i Bulgarien:
Så selvom at en kæmpe udbyder på størrelse med Yousee var nede, påvirkede det ikke vores generelle trafik.
Udover det, du ville have samme problem med andre udbydere hvis de rent tilfældigt skulle sende ting mellem m247, HE, NTT og mtel.bg Bare inden du skyder folk ned på et offentligt fora, burde du måske teknisk sætte dig ind i det tekniske, og ikke gøre tingene værre end de er så som at skrive: "Hosting4real's egen hjemmeside virker ikke i alle eu-lande".
Blizoo som forresten er ejet af mtel.bg kunne fint tilgå Romænien - og hvis mtel.bg mente at trafik mod m247 var utrolig vigtigt kunne de have skiftet deres m247 trafik mod Level 3, Voxility eller Telia - men da mtel.bg ikke fandt det ekstremt vigtigt, løste m247 og mtel problemerne med deres kommunikation gennem de 2 specifikke transit udbydere da der blev sat prioritet på det.
Forsat god dag